مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان:

در ایمنی جاده ها رتبه قابل قبولی داریم

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با بیان اینکه اعتبارات راهداری های کل کشور بسیار کم است گفت: استان همدان به طور میانگین رتبه قابل قبولی در بحث ایمنی جاده ای دارد.
تصویر در ایمنی جاده ها رتبه قابل قبولی داریم

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، صفر صادقی راد مدیر کل راهداری و حمل نقل جاده ای استان همدان در نشست بزرگداشت روز ملی ایمنی حمل و نقل که با حضور معتمدین و فعالین اجتماعی برگزار شد، با اشاره به اینکه سوانح جاده ای پدیده ای اجتماعی در کشور ماست که نیاز به شناسایی ابعاد زیربنایی آن دارد، اظهار کرد: با توجه به اهمیت این موضوع، یکی از اقدامات مهم به منظور کاهش تصادفات و تلفات سوانح رانندگی، آموزش و فرهنگ سازی اقشار مختلف جامعه جهت ارتقای ایمنی تردد و عبور و مرور است.

وی افزود: با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی، نقش سازمان های مردم نهاد و پویش های مردمی در این زمینه امری ضروری است و واگذاری امور به این گروه ها موجب افزایش کارآیی و پذیرش راحت تر مردم شده و از سویی فراگیر شدن و تاثیرگذاری آن موجب صرفه جویی در سرمایه ملی و زمان می شود.

صادقی راد ادامه داد: لازم است علاوه بر اورژانس، هلال احمر، پلیس راه، گروه های مردم نهاد، انجمن های صنفی نیز پای کار باشند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان همدان در ادامه به اقدامات این اداره کل در راستای ارتقای ایمنی راه ها اشاره کرد و گفت: رفع نقاط حادثه خیز در دستور کار این اداره کل است و در طول سال نیز به شکل مستمر مباحث ارتقاء ایمنی جاده ای از جمله عملیات ترانشه برداری، نصب تابلو و علائم ای و مواردی از این قبیل انجام می شود.

صادقی راد اضافه کرد: از آنجا که بودجه اداره کل در تمام ظرفیت های کاری در کشور کم است اما با این حال رتبه قابل قبولی در بحث ایمنی جاده ای داریم.

وی خطاب به معتمدین و فعالان اجتماعی حاضر در نشست گفت: نیازمند کمک همگانی شما هستیم، زیرا این اقدام همگانی می تواند به هر شکل سرآغاز یک پویش در راستای ایمن سازی جاده ها باشد.

مدیرکل راهداری استان همدان یادآور شد: با توجه به گستردگی حیطه وظایف معتمدین و اعتمادی که مردم محلات و مساجد به آنها دارند این گروه می توانند با فرهنگ سازی عمومی، تأثیر بسزایی در کاهش تلفات و حوادث جاده ای داشته باشند.

این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با ظرفیت گروه های مردم نهاد پس از ریشه کن شدن بیماری منحوس کرونا، شاهد فرهنگسازی در زمینه ارتقای ایمنی جاده ای بین مردم در مساجد و اماکن مختلف باشیم.

صادقی راد تأکید کرد: آموزش هایی نیز در این زمینه لازم است که به زودی شاهد پر شدن جای خالی سازمان های مردم نهاد در مباحث ارتقا ایمنی جاده ای باشیم.

285134