انتخابات بهانه است منافع ملی را نشانه رفته اند/ هشیار باشیم!

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هدف از انتشار فایل صوتی از وزیر خارجه را ضربه زدن به ⁧‫مذاکرات وین‬⁩ و ⁧‫استیضاح‬⁩ او دانست.
تصویر انتخابات بهانه است منافع ملی را نشانه رفته اند/ هشیار باشیم!

به گزارش سایت خبری پرسون، جلیل رحیمی جهان آبادی در مطلبی در صفحه توییتر خود در واکنش به انتشار فایل صوتی از مصاحبه وزیر خارجه نوشت:

«دکتر ظریف‬⁩ بارها به صراحت گفته است که کاندیدای ریاست جمهوری نیست، پس انتشار فایل مصاحبه بسیار مهم ایشان ربطی به انتخابات ندارد و با هدف ضربه زدن به ⁧‫مذاکرات وین‬⁩ و ⁧‫استیضاح‬⁩ رئیس دستگاه دیپلماسی و تکمیل کننده تخریبهای اخیر در نطنز و سایر آسیب ها به منافع ملی ماست. هشیار باشیم !»

روز گذشته فایل صوتی از مصاحبه محمد جواد ظریف وزیر خارجه با سعید لیلاز منتشر شده که درباره آن سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه گفت: فایل صوتی منتشر شده از دکتر ظریف یک فایل تقطیع شده و گزینشی از یک گفتگوی داخلی ۷ ساعته است که به هیچ وجه منعکس کننده میزان احترام، تعاریف مفصل و تقدیرهایی که ایشان در ادامه گفتگو به تفصیل از تدبیر، خرد، رشادت و نقش منحصر بفرد سردار سلیمانی در توفیقات منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران دارند، نیست.

همچنین روح الله متفکر آزاد، سیدنظام الدین موسوی و علی خضریان نیز به انتشار فایل صوتی مصاحبه چندساعته ظریف واکنش نشان دادند.

روح الله متفکرآزاد عضو هیئت رییسه مجلس نیز در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:

«‏پیام آقای ظریف کاملاً روشن است یا اجازه بدهید مذاکرات جدید را انجام بدهم، با هر نتیجه ای! یا کاندیدای ریاست جمهوری خواهم شد!
‏ظاهراً ایشان گمان کرده که کاندیداتوری اش واهمه برانگیز است.
‏به نظرم خسارت کاندیداتوری شان از خسارت عبور از منافع مردم کمتر است.»

سیدنظام‌الدین موسوی عضو کمیسیون اصل نود نوشت:

«جناب آقای ظریف!
‏همین که فایل صوتی محرمانه جنابعالی از شبکه تلویزیونی وابسته به آل سعود سر در می آورد، یعنی در جریان قرار ندادن شما پیرامون حمله موشکی به عین الاسد و سفر بشاراسد به تهران کار بسیار دقیق و درست و هشیارانه ای بوده است.
‏گاندوها اطرافتان را پر کرده اند آقای وزیر!»

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود هم در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:

«جناب ⁧‫محمدجواد ظریف‬⁩ پس از سال‌ها حضور در عالی‌ترین سطح ⁧‫دیپلماسی‬⁩، درکی از ایجاد قدرت میدان برای چانه‌زنی در مذاکره ندارد و فکر می‌کند این او بوده که دیپلماسی لبخند را برای میدان اقتدار حاج ⁧‫قاسم سلیمانی‬⁩ هزینه می‌کرده است! این عقب‌ماندگی تحلیلی، برای پایان عمر سیاسی وی کافیست.»

284874