در ستاد مقابله با کرونا مطرح شد؛

همدان جزء هفت استان نخست کشور در ابتلای کرونا

معاون استاندار همدان در ستاد مقابله با کرونا استان گفت: همدان در موج چهارم کرونا جزء هفت استان نخست کشور در ابتلا به ویروس کروناست.
تصویر همدان جزء هفت استان نخست کشور در ابتلای کرونا

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، مصطفی آزادبخت معاون استاندار همدان در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: وضعیت کرونا در هفت استان کشور صعودی است که همدان رتبه اول این هفت استان را دارد بنابراین باید برای کنترل این وضعیت چاره ای عاجل اندیشید.

وی افزود: عادی انگاری کرونا از سوی مسئولان و مردم بلای جان استان شده است بنابراین برای مهار این ویروس باید از خودمان شروع کرد به گونه ای که ابتدا در نامه ای به دستگاه های اجرایی بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی و دورکاری کارکنان تاکید کرده سپس تیم بازرسی روند توجه به مصوبات توسط دستگاه های اجرایی را بررسی کنند.

معاون استاندار همدان تجمع و دورهمی را مهمترین عامل شیوع کرونا به ویژه در روستاها دانست و گفت: برای جلوگیری از تجمع در روستاها باید افرادی را به عنوان مسئول انتخاب کرد که بهترین کار بهره گیری از توان دهیاران و بخشداران بوده و در این باره ناجا و کادر بهداشت و درمان هم کمک کنند.

آزادبخت تاکید کرد: در صورت کنترل تجمع و دورهمی به ویژه مدیریت و جلوگیری از برگزاری مراسم ترحیم و عروسی می توان آمار مبتلایان به این ویروس و ورودی بیمارستان های همدان را کاهش داد.

وی بیان کرد: بانک ها به علت مراجعه شهروندان برای دریافت وجه و پاس کردن چک یکی از اماکن پر تردد و تجمع به شمار می رود به گونه ای که به کانون شیوع کرونا تبدیل شده است.

آزادبخت ابراز امیدواری کرد: همچنین برای پیشگیری از تجمع مردم در تامین اجتماعی و امور مالیاتی هم تدبیری اندیشیده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان با تایید پیشنهاد رییس دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر تعطیلی یک هفته ای همدان گفت: در صورت تایید این موضوع از سوی استاندار می توان در قالب نامه ای موضوع را به تهران اطلاع داد تا در این باره تصمیم نهایی را بگیرند.

آزادبخت درباره تظاهر به روزه خواری در ملاء عام نیز گفت: بیشتر روزه خواران قشر نوجوان جامعه هستند که در صورت ارائه تذکر و ارشاد همراهی و تمکین می کنند با این وجود عوامل نیروی انتظامی در صورت مواجهه باید اقدام لازم را انجام بدهد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز امروز در جلسه این ستاد بیان کرد: وضعیت کرونا در هفت استان صعودی است. در ۲۵ استان وضعیت خوب نیست. هفت استانی که بیشترین میزان شیوع کرونا را دارند، استانهای تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، لرستان و همدان است. ۱۸ استان دیگر نیز همچنان روند صعودی کرونا را طی می کنند.

علیرضا رئیسی افزود: تعدادی از استانها به قله اوج شیوع کرونا در موج جدید نزدیک می شوند. استان هایی مثل مازندران، خوزستان، قزوین، فارس و تا حدودی اردبیل، کردستان روند نسبتا ملایم تری را طی می کنند. برخی استانها به اوج بیماری رسیده اند و روند نزولی را شروع کرده اند.

284458

مطالب مرتبط