سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با پرسون:

اراده دشمن برای تعویق برنامه‌های هسته‌ای ایران درهم شکست

دشمنان تصور می‌کردند که با این خرابکاری که انجام دادند برنامه‌های هسته‌ای ایران را حدود 9 ماه عقب انداخته‌اند اما نوع واکنش عملی جمهوری اسلامی ایران نشان داد که توانمندی هسته‌ای در کشور ما بومی شده است و از این جهت اراده‌ای که در داخل کشور شکل می‌گیرد نه تنها می‌تواند به سرعت موقعیت‌های قبلی را باز تولید کند بلکه می‌تواند جلوتر از موقعیت قبلی حرکت کند.
تصویر اراده دشمن برای تعویق برنامه‌های هسته‌ای ایران درهم شکست

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص اقدام فوری ایران در غنی‌سازی ۶۰ درصدی اظهار داشت: توانمندی جوانان دانشمند ایرانی در پیشبرد برنامه هسته‌ای کشور یک توانمندی بومی و کاملاً رو به جلو است.

عمویی ادامه داد: پس از حرکت خرابکارانه‌ای که در نطنز رخ داد، این اراده سیاسی در کشور شکل گرفت که به سمت غنی‌سازی ۶۰ درصد برای تولید رادیودارو و ماده مولیبدن حرکت کنیم و در کم‌ترین فاصله زمانی در عرض سه روز به این موقعیت دست پیدا کردیم.

وی در ادامه تصریح کرد: دشمنان تصور می‌کردند که با این خرابکاری که انجام دادند برنامه‌های هسته‌ای ایران را حدود 9 ماه عقب انداخته‌اند اما نوع واکنش عملی جمهوری اسلامی ایران نشان داد که توانمندی هسته‌ای در کشور ما بومی شده است و از این جهت اراده‌ای که در داخل کشور شکل می‌گیرد نه تنها می‌تواند به سرعت موقعیت‌های قبلی را باز تولید کند بلکه می‌تواند جلوتر از موقعیت قبلی حرکت کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در پایان در خصوص فرسایشی شدن مذاکرات تشریح کرد: خوشبختانه مسیر اداره کشور و تقویت تولید داخلی در حال حرکت است و توانسته‌ایم راه‌هایی را برای حل چالش‌های اقتصادی کشور پیدا کنیم اما فرسایشی کردن مذاکرات می‌تواند این حس را به فضای اقتصادی کشور القا کند که ممکن است به زودی اتفاقی در روابط ایران و غرب به وجود بیاید و این اتفاق می‌تواند تولیدکننده، سرمایه‌گذار و نیروی کار آفرین را معطل کند و به نوعی اقتصاد ما را شرطی کند. از این جهت طولانی شدن مذاکرات و این‌که بخواهند دائماً گفتگو کنند، ایده‌ای نیست که مطلوب ما باشد.

284299