طرح سوال از وزیر درباره حذف شتابزده دفترچه‌های تامین اجتماعی

نماینده تهران در مجلس از وزیر رفاه سوالی را درباره ایجاد سردرگمی و نارضایتی مردم از تحمیل هزینه‌های آزاد دارو و درمان در شرائط دشوار اقتصادی و حذف شتابزده دفترچه‌های تامین اجتماعی و عدم بکارگیری تمهیدات لازم چیست؟ مطرح کرد.
تصویر طرح سوال از وزیر درباره حذف شتابزده دفترچه‌های تامین اجتماعی

به گزارش سایت خبری پرسون، زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی سوالی را از محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد.

خلاصه سوال:

دلایل عدم توجه به صرفه و صلاح اقتصادی مردم و ایجاد سر درگمی و نارضایتی آنان به جهت تحمیل هزینه های آزاد دارو و درمان در شرائط دشوار اقتصادی، در خصوص حذف شتابزده دفتر چه های تامین اجتماعی و عدم بکارگیری تمهیدات لازم چیست ؟
شرح سوال:

جناب آقای وزیر
بر اساس اصل 29 قاتون اساسی ، دولت موظف است حمایت های بهداشتی درمانی را برای یکایک افراد کشور تامین نماید . علیرغم انجام ، برنامه ششم سند توسعه کشور، سازمان تامین اجتماعی به نفع خود وبر خلاف اصل بالا و صرفه و صلاح مردم سراسر کشور ، از ابتدای اسفند سال گذشته بدون اتخاذ تمهیدات لازم اقدام به حذف دفتر چه های تامین اجتماعی نموده است . لطفا بررسی و پاسخ دهید .
1- دلایل تعجیل و عدم تعامل و اطلاع رسانی ناکافی در آموزش فرآیند نسخه نویسی و هماهنگی با داروخانه ها و مراکز درمانی و پزشکان چیست؟
2- به گفته مدیر کل معاون سازمان تامین اجتماعی ، در تاریخ 99/12/21 در حال حاضر 50 درصد فرایند نسخه نویسی در مراکز درمانی طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی در استان تهران و 77 بیمارستان در سطح کشور به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد که بقیه مراکز در دست اقدام است . لذا زمان اتمام نصب نرم افزار باقی مراکز چه زمانی است ؟ ضمنا خسارات وارده به بیمه شدگان بواسطه پرداخت نقدی چگونه مستردد میگردد ؟
3- مکانیزمهای تشویقی و تنبیهی بر عملکرد صحیح ، مراکز درمانی و داروخانه ها و پزشگان چگونه است ؟

284139