جوکار:

غنی سازی ۶۰ درصد نمایش جدیت ایران است

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت: غنی سازی ۶۰ درصد هشداری به طرف مقابل خواهد بود که ایران جدی است و این تصور برای آنها و هیات مذاکره کنندگان خودمان پیش نیاید که از شرط هایی که گذاشته ایم کوتاه می آییم.
تصویر غنی سازی ۶۰ درصد نمایش جدیت ایران است

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدصالح جوکار با اشاره به اهمیت غنی سازی 60 درصد، گفت: در بحث مذاکرات برجام آنچه که اتفاق افتاد عدم حسن نیت طرف مقابل بود، در واقع توافق هسته ایی یک جانبه و یک طرفه بود. در طول تصویب برجام تا امروز غیر از اینکه تحریم ها را اضافه کردند، هیچ نوع امتیازی به کشور ما داده نشده است در حالی که ایران تعهدات را کامل اجرا کرد و تمام توانمندی و ظرفیت خود را به اعتماد اینکه غربی ها به توافق عمل می کنند کنار گذاشت اما چنین نشد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فرصت سوزی در طی این چند سال به کشور خسارت زیادی وارد کرده است، مخصوصا دولتمردان که به دنبال مذاکره بودند و می خواستند برجام را اجرا کنند از توانمندی های کشور کمتر استفاده کردند، نهایت امروز اقتصاد بسیار ضعیفی داریم و دستاورد برجام جز ایجاد مشکل در معیشت مردم حاصلی دیگر نداشت.

وی بیان کرد: در سال 99 مجلس در بحث مقاومت فعال قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم ها را تصویب کرد و با پافشاری در این زمینه و حمایت های مقام معظم رهبری اجرا شد هر چند در دوره اجرا با موانعی از سوی برخی مواجه بود.

این نماینده مجلس گفت: امروز شاهد هستیم که در حین مذاکره توطئه خبیثانه آنها شکل می گیرد اقدام خربکارانه در تاسیسات نطنز صورت می دهند، این اتفاق ها نشان دهنده آن است که نباید به طرف مقابل اعتماد کرد. بنابراین راهی برای ما جز اینکه غنی سازی را افزایش دهیم، نمانده است، ما باید بتوانیم از صنعت غنی سازی در راستای پیشرفت و توسعه کشور و صنایع صلح آمیز استفاده مطلوب داشته باشیم.

جوکار تاکید کرد: تصمیمی که نظام گرفت و غنی سازی 60 درصد را انجام داد یقینا نقطه قدرت در مقابل دشمنان است و آنچه را به عنوان شرط اساسی اعلام کردیم و توسط مقام معظم رهبری تبیین شد باید اجرایی شود و آن این است که همه تحریم ها برداشته شود و راستی آزمایی کنیم آیا آنچه طرف مقابل ادعا می کند صحیح است بعد از آن تصمیم می گیریم تعهدات برجامی را اجرا می کنیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ایران به سرعت اجرای برجام را رقم زد بدون اینکه بررسی کند طرف مقابل نیز پایبند است یا خیر اما امروز هوشیارانه و با اتکا به خدا، مردم و قدرتی که امروز نظام ما دارد غنی سازی 60 درصد را جلو می بریم و هشداری به طرف مقابل خواهد بود که ایران جدی است و این تصور برای آنها و هیات مذاکره کنندگان خودمان پیش نیاید که از شرط هایی که گذاشته ایم کوتاه بیاییم.

منبع : خانه ملت

283775