رئیس سازمان جهادکشاورزی استان:

صنایع تبدیلی کشاورزی زنجان در جایگاه نخست نشست

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان از کسب رتبه نخست کشور در فرآوری محصولات و توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی خبر داد و گفت: میزان تولید سالانه این استان معادل ۳ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی است.

تصویر صنایع تبدیلی کشاورزی زنجان در جایگاه نخست نشست

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، جواد تاراسی از تولید سالانه ۳ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: سال گذشته با میزان فرآوری ۵۰ درصدی محصولات کشاورزی، زنجان رتبه نخست را در بین سایر استان‌ها کسب کرد.

وی با بیان اینکه زیتون، انگور، حبوبات، جو، گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی و سیر عمده محصولات کشاورزی قابل فرآوری استان زنجان محسوب می‌شود، افزود: در چند سال گذشته توسعه صنایع تبدیلی و میزان فرآوری محصولات کشاورزی در استان زنجان روند رو به رشدی به خود گرفته و جزو استان‌های پیشرو در این زمینه بوده اما با توجه به ظرفیت‌های موجود تا رسیدن به نقطه مطلوب، مسیر پرفراز و نشیبی در پیش داریم.

این مسئول با بیان اینکه توسعه صنایع تبدیلی در گرو بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و ایجاد تسهیل‌گری‌های لازم است، تصریح کرد: با گسترش صنایع تبدیلی عواید بیشتری از تولید در مقایسه با خام‌فروشی نصیب کشاورزان می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: کشاورزان زنجانی، تولیدکننده ۶۰ نوع محصول باغی و زراعی هستند که برای ارتقای بهره‌وری و ارزش‌افزوده در زمینه تولیدات، توسعه صنایع تبدیلی جزو برنامه‌های مهم در استان زنجان به شمار می‌رود و بر همین اساس نیز برنامه‌ریزی خوبی برای اجرا در دستور کار قرار دارد.

تاراسی با بیان اینکه با فرآوری محصولات کشاورزی از طریق توسعه صنایع تبدیلی، از هدررفت بیش از ۱۱۰ هزار تن محصول کشاورزی در استان جلوگیری می‌شود، اظهار کرد: استان زنجان در زمینه فرآوری محصول زیتون، رتبه اول و در فرآوری محصول کشمش، رتبه چهارم را در کشور دارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و موفقیت‌های این استان در زمینه توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی، خاطرنشان کرد: بر اساس آمار آمایش منطقه‌ای کشور در سال ۱۳۹۵، استان زنجان در زمینه صدور پروانه بهره‌برداری صنایع تبدیلی و ایجاد اشتغال در این بخش، رتبه نخست را به دست آورد.

منبع: ایسنا

283679

مطالب مرتبط