سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با پرسون:

افزایش آمادگی نیروهای مسلح، دستور فرمانده کل قوا

در طول سال‌های گذشته به عناوین و اشکال مختلف تدبیر و فرمان فرمانده معظم کل قوا مبنی بر حفظ و ارتقا آمادگی نیروهای مسلح را دریافت کرده‌ایم و براساس آن برنامه‌ریزی‌های مختلفی را در حوزه نیروی انسانی، آموزش نیروی انسانی، طراحی و تولید تجهیزات مورد نیاز در حوزه‌های زمینی، پدافندی، هوایی و دریایی با کمک وزارت دفاع، مراکز دانش بنیان و جهادهای خودکفایی نیروهای‌مان در ارتش جمهوری اسلامی ایران، انجام دادیم.
تصویر افزایش آمادگی نیروهای مسلح، دستور فرمانده کل قوا

امیرسرتیپ شاهین تقی‌خانی سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص اظهارات رهبری در روز ارتش بیان کرد: از آنجایی که فرمانده معظم کل قوا، فرمانده کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هستند و با توجه به اشرافی که به تهدیدات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای دارند همواره مجموعه نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران را به حفظ آمادگی و ارتقا آمادگی ترقیب می‌کنند و دستور می‌دهند.

امیرسرتیپ تقی‌خانی ادامه داد: بدیهی است که در طول سال‌های گذشته به عناوین و اشکال مختلف این تدبیر و فرمان را از فرمانده معظم کل قوا دریافت کرده‌ایم و براساس آن برنامه‌ریزی‌های مختلفی را در حوزه نیروی انسانی، آموزش نیروی انسانی، طراحی و تولید تجهیزات مورد نیاز در حوزه‌های زمینی، پدافندی، هوایی و دریایی با کمک وزارت دفاع، مراکز دانش بنیان و جهادهای خودکفایی نیروهای‌مان در ارتش جمهوری اسلامی ایران، انجام دادیم.

وی همچنین تصریح کرد: رزمایش‌ها عرصه‌ای برای آزمایش دستاوردهای موجود در حوزه نیروهای انسانی و تجهیزات است. مراسم رژه نیز عرصه‌ای برای نمایش تعدادی از تجهیزاتی است که در حوزه‌های پهپادی، رزمی، ارتباطی و شناسایی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. بنابراین ما با فرامین و تأکیداتی که همواره فرمانده معظم کل قوا داشتند و دارند، کاملاً آشنایی داریم.

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه عنوان کرد: برنامه‌ریزی‌های متعددی برای ارتقاء سطح آمادگی‌مان داشتیم و مردم شریف ایران نمونه‌هایی از آن را در مراسم رژه روز ارتش مشاهده نمودند.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: طبیعتاً امکان ارائه همه آنچه که مجموعه نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران دارند، وجود ندارد و باید بخشی از آن‌ها برای روز مبادا و روز نیاز بمانند. این‌که حضرت آقا اشاره کردند که در حد نیاز، این نیازها گاهی اوقات نیازهای زمانی است، گاهی نیازهای مکانی و گاهی مربوط به آینده است.

امیرسرتیپ شاهین تقی‌خانی در پایان گفت: آینده‌نگری‌هایی که مجموعه نیروهای مسلح دارند توسط مراکز مطالعاتی ما در نیروهای مسلح به درستی تجزیه و تحلیل می‌شوند و بر اساس رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا به نیروها داده می‌شوند و پس از برنامه‌ریزی به برنامه‌های فصلی و سالیانه تبدیل می‌شوند که بخشی از آن‌ها را مردم شریف ایران در عرصه‌ها و صحنه‌های مختلف ملاحظه کرده‌اند.

283561