معاون حوزه علمیه سفیران هدایت بیجار در گفت وگو با پرسون:

رمضان را نباید به نخوردن و نیاشامیدن خلاصه کنیم/ «برکت»، «مغفرت» و «رحمت» 3 ویژگی این ماه

معاون حوزه علمیه سفیران هدایت بیجار گفت: ماه رمضان را نباید به نخوردن و نیاشامیدن خلاصه کنیم، بلکه در این ماه باید امیدوار به رحمت حق و بخشایش گناهان از سوی پروردگار عالمیان باشیم.

تصویر رمضان را نباید به نخوردن و نیاشامیدن خلاصه کنیم/ «برکت»، «مغفرت» و «رحمت» 3 ویژگی این ماه

کردستان ـ حجت الاسلام رضا خورشیدی در گفت وگو با خبرنگار پرسون اظهار داشت: ماه مبارک رمضان یک فرصت مغتنم برای مومنین است، این ماه فرصتی برای زدودن زنگار مادیات و مسایل دنیوی از فطرت پاک انسان است.

معاون حوزه علمیه سفیران هدایت بیجار با اشاره به اینکه روزه یکی از واجبات دینی در اسلام و حتی دیگر ادیان الهی است، بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) درباره این ماه مبارک می فرمایند:« اگر مردم می دانستند چه قدر آثار و برکات در این ماه است آرزو می کردند که یک سال باشد نَه یک ماه».

وی تصریح کرد: همچنین رسول اکرم (ص) می فرمایند: « نگویید رمضان آمد و رمضان رفت، رمضان نامی از نام های خداست، بگویید ماه رمضان، شهر الرمضان».

حجت الاسلام خورشیدی با اشاره به اینکه رمضان ماه خودسازی معنوی برای انسان؛ اشرف مخلوقات است، بیان داشت: در روایت است که امام سجاد (ع) درباره عظمت و شان ماه مبارک رمضان می فرمایند که پروردگارا به ما این افتخار را بدهید که قدر و منزلت آمدن این ماه عزیز را بدانیم، بزرگی و کرامات آن را به خوبی بشناسیم و فکر نکنیم که رمضان یعنی اینکه تنها گرسنه و تشنه باشیم.

این استاد حوزه علمیه کردستان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: با توجه به روایات و تاکیدات معصومین علیهم السلام رمضان یک فرصت ناب از سوی خداوند برای انسان است که نخست به خود بیاید و بعد از آن با معنویت در مسیر تهذیب و بالندگی معنوی قرار بگیرد.

معاون حوزه علمیه سفیران هدایت بیجار گفت: این ماه مبارک از دیدگاه رسول اکرم (ص) چندین ویژه ممتاز دارد که ماههای دیگر از داشتن آن محروم هستند. این ویژگی ها از نظر پیامبر (ص) «برکت»، «مغفرت» و «رحمت» است.

حجت الاسلام خورشیدی ادامه داد: بنابراین ماه رمضان را نباید به نخوردن و نیاشامیدن خلاصه کنیم، بلکه در این ماه باید امیدوار به رحمت حق و بخشایش گناهان از سوی پروردگار عالمیان باشیم.

وی با اشاره به اینکه روزه زمینه تحول روحی و معنوی در انسان می شود، بیان داشت: کسی که سعادت روزه داری نصیبش می شود باید چندین صفت از دیدگاه اسلام داشته باشد، روزه دار باید خوش اخلاق باشد، تمام جوارح و اعضای بدن فرد روزه دار باید به معنای واقعی روزه باشند، بنابراین توجه به احکام روزه یکی از کارهای مهم برای هر مومن و مسلمانی است.

معاون حوزه علمیه سفیران هدایت بیجار در پایان سخنان خود گفت: با این وجود برخی از مسلمانان را می بینیم که به علت بصیرت پایین دینی امساک در این ماه را با اعتصاب غذا اشتباه می گیرند که از نظر عقلی و شرعی این روزه جایگاهی در نزد خداوند ندارد، نخوردن تنها چهره و البته ویژگی پیدای این ماه است و در نهان این روزهای مقدس، بسیاری از ارزش های دینی و انسانی نهفته است.

ناصر عباسعلی ـ استان کردستان

282104