مدیرکل دامپزشکی کردستان در گفت وگو با پرسون:

نظارت کامل دامپزشکی بر ورود مرغ/ هیچ مرغ تراریخته ای وارد کشور نمی‌شود

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان گفت: ورود هرگونه مرغ از مرزها و نیز به هر استانی کاملا با نظارت های بهداشتی دامپزشکی صورت می گیرد و این چرخه در بحث صادرات و واردات مرغ یک قانون لازم الاجراست.

تصویر نظارت کامل دامپزشکی بر ورود مرغ/ هیچ مرغ تراریخته ای وارد کشور نمی‌شود

کردستان ـ مجتی ورمقانی؛ مدیرکل دامپزشکی استان کردستان در گفت وگو با خبرنگار پرسون گفت: ورود هرگونه مرغ از مرزها و نیز به هر استانی کاملا با نظارت های بهداشتی دامپزشکی صورت می گیرد و این چرخه در بحث صادرات و واردات مرغ یک قانون لازم الاجراست و اگر خلاف این امر صورت بگیرد، این چرخه کاملا غیرقانونی خواهد بود.

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان گفت: برای مدیریت بازار مرغ و جلوگیری از افزایش و یا کمبود این ماده پروتئینی در کشور به ویژه در ماه مبارک رمضان، دولت مصوب کرده است که 50 هزار تن گوشت مرغ از کشور ترکیه وارد کند.

این مقام دولتی گفت: بر خلاف آنچه که برخی از رسانه ها در فضای مجازی اعلام کرده اند این مرغ ها کاملا بصورت بسته بندی شده وارد ایران می شود و در ضمن در مبادی ورودی کشور یعنی گمرکات، توسط سازمان دامپزشکی به صورت کاملا سلامت و تازگی این مرغ ها رصد می‌شود.

ورمقانی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: از سوی دیگر اخباری که درباره تراریخته بودن این مرغ ها در کانال ها و شبکه های مجازی منتشر می‌شود کاملا کذب می‌باشد و با هدف تحریک بازار، تشدید مشکلات اقتصادی و... در فضای مجازی مننتشر می‌شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان گفت: با ورود 50 هزار تن مرغ از کشور ترکیه بی شک این مقدار واردات در بین استان ها در ماه مبارک رمضان توزیع می‌شود و این کار نقش مهم در تثبیت بازار مرغ در استانهایی همانند کردستان خواهد داشت.

آیین مهر ـ استان کردستان

282019