وزیر میراث فرهنگی خبر داد:

تمدید مهلت بازپرداخت تسهیلات بانکی فعالان گردشگری تا ۶ ماه دیگر

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در توئیتی از تمدید 6 ماهه مهلت بازپرداخت تسهیلات بانکی کرونا برای فعالان گردشگری تا پایان شهریورماه 1400 خبر داد.

تصویر تمدید مهلت بازپرداخت تسهیلات بانکی فعالان گردشگری تا ۶ ماه دیگر

به گزارش سایت خبری پرسون، علی اصغر مونسان در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: فعالان گردشگری سال سختی را پشت سر گذاشته‌اند. در این دوران، تلاش ما در وزارت تسهیل فعالیت و بهبود وضعیت این عزیزان بوده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: طی یک سال گذشته بازپرداخت تسهیلات بانکی کرونا امهال شده بود و حالا این امر، با پیگیری همکارانم در معاونت گردشگری برای ۶ ماه دیگر تمدید شده است.

ولی تیموری معاون گردشگری کشور روز شنبه اعلام کرد: با پیگیری‌های انجام شده از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و قولی که به فعالان حوزه گردشگری داده بودیم، بازپرداخت تسهیلات بانکی حوزه گردشگری که در قالب بسته‌های حمایتی دوگانه در سال گذشته پرداخت شده بود، تا پایان شهریورماه سال‌جاری امهال شد و امهال مالیات و حق بیمه کارفرمایی نیز در حال پیگیری است.»

بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در مهرماه به تمامی کسب‌وکارهای گردشگری باتوجه به نوع فعالیت، بزرگی و کوچکی واحد، درجه و ستاره، تسهیلاتی از ۱۶۰میلیون ریال تا ۹میلیارد ریال با نرخ سود ۱۲ درصد و با دوره تنفس حدود شش‌ماه اختصاص پیدا کرد که این زمان تا پایان شهریور ۱۴۰۰ تمدید شد.

مبلغ این وام به تفکیک برای راهنمایان گردشگری ۲۰۰ میلیون ریال، دفاتر خدمات مسافرتی بین یک میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال تا سه میلیارد ریال، شرکت‌های حمل‌ونقل گردشگری ۸۰۰‌میلیون ریال، مؤسسات آموزش گردشگری ۶۰۰میلیون ریال، شرکت‌های عامل تطبیق ۵۰۰میلیون ریال، ارزیابان و عوامل تطبیق ۱۶۰میلیون ریال، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی براساس تعداد اتاق، مساحت و درجه واحد بین ۸۰۰میلیون تا ۲میلیارد ریال، هتل‌ها بر حسب ستاره و تعداد اتاق از دو میلیارد تا ۹میلیارد ریال، و هتل‌آپارتمان‌ها، متل‌ها و مهمانپذیرها به تفکیک درجه و تعداد اتاق از دو تا سه میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال تعیین شده است.

همچنین سفره‌خانه‌های سنتی و واحدهای پذیرایی بین‌راهی، مراکز سرگرمی و تفریحی، مجتمع‌های گردشگری وآب‌درمانی دارای مجوز فعالیت از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی براساس نوع و درجه واحد بین یک تا سه میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال می‌توانند دریافت کنند.

281868