رییس ستاد انتخابات استان یزد:

شهرستان های یزد و تفت بیشترین داوطلبان شوراهای شهر و روستا را به خود اختصاص دادند/ ۵۵ نفر از داوطلبان بیکار هستند

احمد ترحمی گفت: بیشترین تعداد ثبت نام کنندگان شورای شهر مربوط به شهرستان یزد بوده که به ۳۴۴نفر میرسند و بیشترین تعداد داوطلبان شورای روستا با ۸۹۲نفر مربوط به شهرستان تفت است.
تصویر شهرستان های یزد و تفت بیشترین داوطلبان شوراهای شهر و روستا را به خود اختصاص دادند/ ۵۵ نفر از داوطلبان بیکار هستند

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، احمد ترحمی دقایقی قبل در نشست خبری با خبرنگاران استان با بیان اینکه امسال سه شهر به شهرهای استان برای انتخابات شورای اسلامی شهر اضافه شده گفت: مجموع ثبت نام شدگان در این ۲۴شهر ۸۱۵ نفر ثبت نام‌کردند که ۸۷درصد مرد و ۱۳درصد زن بودند.

رییس ستاد انتخابات استان یزد افزود: بیشترین تعداد ثبت نام کنندگان مربوط به شهرستان یزد بوده که به ۳۴۴نفر میرسند ضمن اینکه ۱۳درصد از داوطلبان دارای سابقه عضویت در شورای شهر هستند.

وی در خصوص آمار رد صلاحیت شدگان هم ابراز داشت: ۳۲نفر از این افراد در هیئت های اجرایی تایید صلاحیت نشدند که ۴درصد ثبت نام کنندگان را مشمول می شوند.

ترحمی در ادامه با اشاره به پایان مهلت ثبت نام داوطلبان شوراهای روستا

اظهار داشت: در این دوره یک بخش نسبت به دوره های گذشته شوراها اضافه شده و مجموع بخش ها به ۲۲بخش رسیده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد از ثبت نام ۳۲۷۶نفر در شورای روستاهای استان خبر داد و گفت:این تعداد در ۳۹۷ روستا داوطلب شورا شدند اابته احتمالا این آمار اندکی کاهش پیدا کند چرا که ۱۲۰نفر از ثبت نام کنندگان هنوز کد رهگیری دریافت نکردند.

وی بیشترین تعداد داوطلبان را با ۸۹۲نفر مربوط به شهرستان تفت دانست و ابراز داشت: ۹۰درصد داوطلبان آقا و ۱۰درصد از بانوان بوده به عبارتی دیگر ۲۸۳۹ نفر مرد و ۳۱۷زن هستند

ترحمی در ادامه به افزایش قابل توجه داوطلبان شوراهای ششم روستاها نسبت به دوره گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: در این دوره ۵۱۴نفر نسبت به دوره پنجم افزایش داوطلب داشتیم و ۱۹درصد از آنان نیز سابقه عضویت در شورای روستاها را دارند.

رییس ستاد انتخابات استان در پاسخ به سوال خبرنگار پرسون مبنی بر رنج سنی داوطلبان ابراز داشت: ۲۰۱نفر زیر سی سال،۷۴ نفر بین سی تا سی و پنج سال، ۵۹۴نفر بین ۳۶تا ۴۰، ۵۳۲نفر بین چهل و یک تا چهل و پنج، ۴۳۵نفر بین چهل و شش تا پنجاه، ۳۴۳نفر بین پنجاه و یک تا پنجاه و پنج، ۲۴۰نفر بین پنجاه و شش تا شصت، ۲۰۳نفر بین شصت و یک تا شصت و پنج، ۹۳نفر بین شصت و شش تا هفتاد، ۲۹نفر بین هفتاد ویک تا هفتاد و پنج سال و ۱۲نفر بالای ۷۵سال سن دارند.

وی با اشاره به افزایش سطح تحصیلات داوطلبان در این دوره خاطر نشان کرد: از کل داوطلبان ۱۰نفر دارای دکترا، ۱۶۰ نفر فوق لیسانس، ۵۷۱نفر لیسانس، ۲۱۱نفر فوق دیپلم، ۲۳نفر تحصیلات حوزوی، ۶۹۰ نفر دیپلم، ۱۳۱ نفر متوسطه، ۳۲۰نفر راهنمایی و ۱۰۴۰ نفر دارای مدرک ابتدایی می باشند.

ترحمی اضافه کرد: تعداد داوطلبان به لحاظ پراکندگی شغلی ۱۰۴نفر فرهنگی، ۵ نفرپزشک، ۱۶۵نفرکشاورز، ۵۹۴ نفر کارمند، ۵۴۴ نفربازنشسته، ۷نفر استاد دانشگاه، ۵۵نفر بیکار، ۳نفر نظامی،۱۲۳۶نفر مشاغل ازاد،۴۱۸نفر سایر شغل ها، ۱۸نفر روحانی و ۶نفر وکیل و قاضی بوده البته از مجموع داوطلبان ۴۳۳نفر ایثارگر هستند.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار پرسون؛ در خصوص علت رد صلاحیت ها توسط هیئت اجرایی گفت: هیبت اجرایی متشکل از بخش اداری و معتمدین محلات است و بعضاً رد صلاحیت به علت نواقص در مدارک ثبت نامی بوده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فراگیری موج چهارم کرونا در کشور گفت: ویژگی خاص این مقطع، جهش یافتگی ویروس، سرعت شیوع و درگیری بالا است و های رغم کنترل خوب بیماری در اسفندماه متاسفانه وضعیت فعلی مطلوب نبوده و بر همین اساس جلسات اضطراری برای فعالیت در چهار حوزه اطلاع رسانی، پیشگیری، رهگیری و قرنطینه مبتلایان و همچنین بستری و درمان برگزار و تصمیمات اتخاذ شد.

ترحمی افزود: وضعیت اکثر شهرهای ما قرمز بوده و در حالی که در اسفند ماه آمار کل بستری ها ۱۳۰نفر بوده تا روز گذشته آمار بستری به ۴۵۳نفر رسیده است.

وی با اشاره به آماده باش کامل حوزه درمان برای مقابله با کرونا ابراز داشت: از هفته گذشته تمامی جراحی های غیر ضروری کنسل شده تا بیماران بیشتری را بتوانیم بستری کنیم ضمن اینکه پیش بینی می شود طی دو هفته آینده شرایط سختی داریم و تمهیدات لازم هم دراین خصوص اتخاذ شده است.

ترحمی با اشاره به بهره برداری از بیمارستان بحران یزد در اوایل خرداد ماه ابراز داشت: قرار بود این بیمارستان در مهرماه گذشته افتتاح شود اما در زمان آماده سازی یکی از ساختمان های بیمارستان شهید رهنمون متوجه فرسودگی بالای این ساختمان شده و نهایتا با حضور بازرسان وزارت بهداشت تصمیم به مقاوم سازی ساختمان گرفتیم که امیدواریم در مردادماه وارد چرخه بهره برداری شود

وی ضمن قدردانی از همراهی مردم به ویژه اصناف و بازاریان اظهار داشت: در اطلاعیه شماره ۱۰۵ تمام موارد اشاره شده و از مردم هم خواهشمندیم با رعایت پروتکل ها که در حال حاضر در استان به ۵۳درصد رسیده ما را در کنترل این بیماری همراهی کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد در خصوص تمهیدات لازم برای همراهی بانک ها با مردم در این ایام گفت: سفارشات لازم انجام شده و بانک ها نیز تسهیلات معوق را برای ۶ماه استمهال کردند اما اعتراف می کنیم که این اقدامات نمی‌تواند خسارت ها ی بازاریان را جبران کند.

انتهای پیام/

حیران_استان یزد

281811