رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تاکید کرد؛

ضرورت واگذاری زمین و تسهیلات به مردم برای ساخت مسکن

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعتماد دولت به مردم راهکار برون رفت از مشکل تامین مسکن جوانان است، بر ضرورت واگذاری زمین و تسهیلات به مردم برای ساخت مسکن تاکید کرد.
تصویر ضرورت واگذاری زمین و تسهیلات به مردم برای ساخت مسکن

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعتماد دولت به مردم راهکار برون رفت از مشکل تامین مسکن جوانان است، بر ضرورت واگذاری زمین و تسهیلات به مردم برای ساخت مسکن تاکید کرد.

محمدصالح جوکار در بازدید از پروژه های مسکن مهر روستاهای شهرستان اشکذر با اشاره به اینکه دولت در موضوع مسکن باید به مردم اعتماد کند اظهار داشت: الان ما 12 میلیون نفر جوان 24 تا 29 ساله داریم که ازدواج نکردند.

وی اصلی‌ترین دلیلی که این جوانان برای عدم ازدواج بیان می‌کنند را نداشتن مسکن دانست و تصریح کرد: هر ساله این آمار در حال افزایش است و متاسفانه اقدام مناسبی برای آنها صورت نگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه باید یک بار برای همیشه تکلیف فاقدین مسکن را روشن کنیم گفت: با این شیوه ای که الان برای مسکن دار شدن جوانان حرکت می‌کنیم اگر بخواهیم مسیر را ادامه دهیم هیچ وقت اینها نمی‌توانند ازدواج کنند.

جوکار با بیان اینکه موضوع عملکرد دولت هم باید در این زمینه کاملا روشن باشد تصریح کرد: برخی بیان می‌کنند که دولت توانایی ساخت این حجم مسکن را ندارد و به همین دلیل این روند کند است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت خودش نباید اقدام به ساخت مسکن و تصدی‌گری در این عرصه کند و در صورتی که بخواهد به این صورت عمل کند قطعا با همین مشکلات روبرو هستیم.

وی راهکار برون رفت از مشکل تامین مسکن برای جوانان را اعتماد دولت به مردم و ارائه تسهیلات و زمین برای ساخت‌و‌ساز به آنها دانست و گفت: در این صورت مردم به راحتی خودشان اقدام به ساخت مسکن می‌کنند.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورتی که دولت به مردم اعتماد کند، افراد فاقد مسکن خودشان با راه‌اندازی تعاونی‌هایی، برای خود مسکن می‌سازند.

جوکار خاطرنشان کرد: چطور ما در موضوع مسکن مهر توانستیم این حجم خانه‌سازی را انجام دهیم؛ الان هم می‌توانیم با بهره‌گیری از همان الگو و با رفع نقاط ضعفی که وجود داشت، بهترین اقدام در حوزه ساخت مسکن را انجام دهیم.

انتهای پیام/

281499

مطالب مرتبط