همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی اتفاق می افتد؛

معرفی تازه‌های نشر حوزه هنری یزد در صدا و سیما

همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی 10 عنوان کتاب اثر نویسندگان یزدی در شبکه یزد رونمایی و معرفی می‌شود.
تصویر معرفی تازه‌های نشر حوزه هنری یزد در صدا و سیما

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، رئیس حوزه هنری یزد با اشاره به برنامه‌های بزرگداشت هفته هنر اسلامی در استان گفت: رونمایی از 10 عنوان کتاب از آثار تازه منتشر شده نویسندگان یزدی یکی از این برنامه‌ها است که شش اثر امشب (21 فروردین) و بقیه آثار فرداشب (22 فروردین) با حضور پدیدآورندگان آثار در برنامه تلویزیونی «و اما امشب» رونمایی و معرفی خواهد شد.

محمدصادق کوچک‌زاده افزود: کتاب «تربیت انسانی تمدن اسلامی» منظومه بیانات تربیتی رهبر معظم انقلاب برای مجموعه‌های فرهنگی به کوشش وحید حُسنی نویسنده یزدی گردآوری شده که در این برنامه رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: در این کتاب مجموعه بیانات و رهنمود‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حوزه تربیتی از اوایل انقلاب تا سال 1392 با بهره‌گیری از منابع مختلف گردآوری و توسط نشر شهید کاظمی منتشر شده است.

رئیس حوزه هنری یزد با بیان اینکه پنج اثر از این آثار توسط دانش آموزان نوجوان نوشته شده، افزود: این نوقلمان با حضور در کارگاه‌های آموزش داستان نویسی حوزه هنری، در مدت کوتاهی موفق به نگارش نخستین اثر خود شدند.

وی با اشاره به آثار ارزشمند و خواندنی این نوجوانان ادامه داد: «چت‌های باورنکردنی» اثر مهدی فیاض، «مین‌های عمل نکرده» نوشته محمد حیدری، «مین‌های عجیب و غریب» به قلم محمدصالح قدیری، «مناطق رنگی» اثر مشترک سجاد دُرستان و محمدصالح قدیری و «باشگاه آدم فضایی‌ها» نوشته سجاد طحان‌پور در قالب مجموعه «مین روب» ارائه شده است.

کوچک‌زاده بیان کرد: این آثار با موضوع دفاع مقدس با همکاری حوزه هنری استان و ستاد برگزاری کنگره ملی بزرگداشت شهدای یزد منتشر شده است.

وی با بیان اینکه چهار عنوان کتاب نیز با حضور صاحبان آثار در برنامه «و اما امشب» 22 فروردین رونمایی خواهد شد، گفت: این آثار شامل رمان «حام» نوشته جلال توکلی، «واو» اثر اسماعیل واقفی، «سکه‌های سفالی» به قلم علی یاری و مجموعه شعر «نسخه محرمانه» سروده سید محمدصادق آتشی است.

این آثار به همت حوزه هنری یزد توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

رئیس حوزه هنری یزد خاطر نشان کرد: به دلیل وضعیت قرمز کرونایی در استان برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از رسانه‌های گروهی از جمله رسانه ملی و همچنین با استفاده از فضای مجازی برگزار می‌شود.

بیستم فروردین‌ به مناسبت سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده و سرآغاز هفته هنر انقلاب اسلامی است.

281410