کتاب «دانش و فن آوری در ایران» در خارج از کشور منتشر شد

کتاب «دانش و فن آوری در ایران» از سوی یکی از مؤسسات معتبر ترجمه در کشور الجزایر به زبان فرانسه برگردانده و به همت مؤسسه انتشاراتی دار قرطبه منتشر شد.

تصویر کتاب «دانش و فن آوری در ایران»  در خارج از کشور منتشر شد

به گزارش سایت خبری پرسون، کتاب «دانش و فن آوری در ایران» از سوی یکی از مؤسسات معتبر ترجمه در کشور الجزایر به زبان فرانسه برگردانده و به همت مؤسسه انتشاراتی دار قرطبه منتشر شد.

این کتاب در چهارده فصل دستاوردهای علمی جمهوری اسلامی ایران را در زمینه‌های مختلف نانو تکنولوژی، زیست محیطی، هوافضا، پزشکی بیوتکنولوژی‌، سلول‌های بنیادی، طب سنتی، علوم ارتباطات، معماری و مهندسی و … مورد بررسی قرار داده، به خوانندگان معرفی می‌کند.

رابح محمودی، مدیر انتشارات دار قرطبه در دیدار با رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در الجزایر، دستاوردهای کشورمان را در چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ستود و کتاب فوق را در معرفی این دستاوردها، کتابی مهم و موفق ارزیابی کرد.

ناشر کتاب در این دیدار امام خمینی (ره) را مجدد و احیاگر بزرگ اسلام و امت اسلامی در قرن پانزدهم هجری توصیف و با اشاره به سوابق تمدنی با شکوه ایران آمادگی خود را برای انتشار دستاوردهای علمی و فلسفی ایران در کشور الجزایر اعلام کرد.

سید جلال میرآقایی، رایزن فرهنگی کشورمان با تقدیر از مدیر انتشارات دار قرطبه گزارش علمی این کتاب را مربوط به سال‌های پس از پیروزی انقلاب تا سال ۲۰۱۹ میلادی دانست و اظهار کرد: تمامی این پیشرفت‌های علمی در شرایطی انجام شده که کشور ایران تحت شدیدترین فشارهای ظالمانه و محاصره همه جانبه از سوی آمریکای جنایت کار قرار داشته است اما دانشمندان جوان ایرانی با حمایت و تشویق مقام معظم رهبری راه پُر فراز و نشیب دانش را با همت و تلاش خود طی کرده و دستاورهای بسیاری برای کشورمان در این زمینه کسب کردند.

281300