معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان:

ثبت نام 2936 داوطلب برای انتخابات شوراهای روستا/ حضور 42 کاندیدای بانو در این همه پرسی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: در روز نخست 500 داوطلب کار ثبت نام انتخابات شوراهای اسلامی روستا در استان کردستان را انجام داده اند که از میان 2936 داوطلب شوراهای روستا، 42 نفر آنان را بانوان تشکیل می دهند و مابقی داوطلبان مرد هستند.

تصویر ثبت نام 2936 داوطلب برای انتخابات شوراهای روستا/ حضور 42 کاندیدای بانو در این همه پرسی

کردستان ـ محمدابراهیم زارعی؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در گفتگو با خبرنگار پرسون اظهار داشت: تاکنون بیش از 2936 نفر برای انتخابات شوراهای روستا در استان کردستان ثبت نام کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در روز نخست 500 داوطلب کار ثبت نام این دوره از انتخابات را انجام داده اند، گفت: از میان 2936 داوطلب شوراهای روستا، 42 نفر آنان را بانوان تشکیل می دهند و مابقی داوطلبان مرد هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بیان داشت: همچنین ثبت نام برای این انتخابات به دو روش حضوری و غیرحضوری برگزار گردید که بیشترین ثبت نام ها به صورت حضوری انجام گرفته است.

زارعی در ادامه سخنان خود گفت: در حال حاضر 1307 روستا در استان کردستان دارای شورای اسلامی می باشند که تعداد اعضای شوراهای اسلامی روستاهای پرجمعیت 5 نفر و روستاهای کم جمعیت 3 نفر است.

این مقام دولتی در ادامه افزود: درخواست می شود با توجه به وضعیت خطرناک کرونا در سطح جامعه، داوطلبان به صورت غیرحضوری کار ثبت نام در این دوره از انتخابات را انجام دهند.

وی تصریح کرد: داوطلبان انتخابات شوراهای روستا می توانند با مراجعه به پورتال وزارت کشور به آدرس entekhabat.moi.irو یا از طریق اپلیکیشن موبایلی ثبت نام خود را انجام دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: روش دیگر برای ثبت نام در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی روستا، مراجعه به دفاتر پیشخوان است.

زارعی در ادامه سخنان خود بیان کرد: داوطلبان باید مدارک اولیه و هویتی خود مانند شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت، گواهی عدم سوپیشینه و یک قطعه عکس پرسنلی در زمان ثبت نام به همراه داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: داوطلبانی که در این انتخابات شرکت می کنند باید دارای شرایط سنی حداقل 25 سال باشند و نیز دارای سواد خواندن و نوشتن برای روستاهای زیر 200 خانوار باشند و برای شرکت در انتخابات روستاهای بالای 200 خانوار ارائه مدرک دیپلم ضروری است.

زارعی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: آخرین مهلت برای ثبت نام داوطلبین انتخابات شوراهای اسلامی روستا یکشنبه هفته آینده خواهد بود.

آیین مهر ـ استان کردستان

281049

مطالب مرتبط