رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

شناسایی ۶۲۳ بیمار کرونایی در شبانه روز اخیر نگران کننده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک گفت: ۶۲۳ بیمار جدید کرونایی شبانه روز اخیر بر اساس آخرین یافته های آزمایشگاهی در استان مرکزی شناسایی شدند که چنین سرعت انتشاری بی‌سابقه بوده و وضعیت کنونی استان نگران کننده است.
تصویر شناسایی ۶۲۳ بیمار کرونایی در شبانه روز اخیر نگران کننده است

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان روز چهارشنبه افزود:۸۵ نفر موارد جدید شناسایی شده کرونا با تظاهرات بالینی شدید در بیمارستان های استان بستری شده اند و مراقبت های لازم برای آنان انجام می شود و ۵۳۸ نفر انیز خدمات درمانی سرپایی دریافت کرده اند و باید تا زمان منفی شدن آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه بمانند.

وی اظهار داشت: با احتساب ۶۲۳ مورد ابتلای جدید، شمار مبتلایان کرونادر این استان تاکنون به ۴۲ هزار و ۵۱۵ نفر رسیده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: چهار نفر از شهروندان این استان نیز در شبانه روز اخیر جانشان را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست داده‌اند و شمار فوتی‌های کرونایی این استان به یک هزار و ۵۳۲ نفر رسید.

دکتر جمالیان توضیح داد: متاسفانه سرعت فراگیری موج چهارم کرونا بسیار بالا است به‌طوری که بعد از تعطیلات از یک شهرستان نارنجی و پهنه زرد و ابی سایر مناطق استان به سرعت به وضعیت قرمز در تمامی شهرها رسیده‌ایم و ظرفیت بیمارستانی و امکانات بستری با محدودیت جدی مواجه شده است.
شیوع ویروس کرونا از اسفندماه پارسال آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

280820