رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان:

تست سریع کرونا در مراکز ۱۶ساعته رایگان است

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: در مراکز ۱۶ ساعته تست سریع کرونا به صورت رایگان انجام می شود.
تصویر تست سریع کرونا در مراکز ۱۶ساعته رایگان است

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، محمد خیراندیش رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان، اظهار کرد: از ماه‌های گذشته تا کنون تست سریع کرونا در همه مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی برای همه افرادی که با بیماران مبتلا به کرونا در ارتباط بوده اند انجام شد

وی با تأکید بر اینکه برخی از بیماران مبتلا به کرونا هیچ گونه علامتی ندارند، اما ناقل بیماری هستند و ویروس را به دیگران انتقال می‌دهند افزود: به منظور شناسایی بیماران در مراحل نخست ابتلا به کرونا و پیشگیری از گردش ویروس در جامعه، تست سریع کرونا در همه مراکز خدمات جامع سلامت به صورت رایگان انجام شد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با اشاره به اینکه نتیجه تست سریع کرونا پس از گذشت نیم ساعت اعلام می‌شود، گفت: بیمارانی که به موقع شناسای و کنترل شوند احتمال بهبودی بیشتری دارند.

خیراندیش با بیان به اینکه در ایام نوروز همه مراکز بهداشتی به صورت شیفتی فعال بودند، تاکید کرد: از مردم تقاضا داریم در صورت بروز هرگونه علائم تنفسی و شبیه به سرماخوردگی به مراکز ۱۶ساعته غربالگری کرونا مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه از روز‌های گذشته شاهد افزایش مراجعه بیماران تنفسی به مراکز درمانی و غربالگری هستیم یادآورشد: دید و بازدید‌های ایام نوروز، ورود مسافران به استان و دورهمی‌های خانوادگی سبب بدتر شدن شرایط کرونا در استان شده است.

خیراندیش با بیان اینکه عملیات واکسیناسیون کرونا از ۲۱ بهمن ماه سال گذشته در همدان آغاز شده است، گفت: تیم‌های بهداشتی بر اساس اولویت اعلام شده از سوی وزارت بهداشت در بیمارستان‌ها حاضر شده و واکسن را برای گروه‌های هدف تزریق می‌کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با تأکید بر اینکه مردم باید بیش از پیش شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند بیان کرد: هرگونه عادی انگاری شرایط زمینه بروز موج جدیدی از بیماری را فراهم می‌کند.

280464

مطالب مرتبط