5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

سابقه روندهای حرکات قیمت یک ارز برای تریدرها به عنوان مقیاس سنجشی برای ارزیابی حرکات احتمالی آینده عمل می کنند. ماه آوریل (فروردین و اردیبهشت) همیشه برای بیت کوین (BTC)  یک ماه صعودی بوده است، به طوریکه تاکنون 8 مرتبه این ماه با کندل سبز بسته شده و تنها دو مورد بازده منفی داشته است.

تصویر 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

به گزارش سایت خبری پرسون، دنی اسکات، مدیر عامل صرافی CoinCorner، می گوید که اگر بیت کوین بتواند میانگین بازده آوریل خود را مانند 10 سال گذشته به 51% برساند، می تواند تا 83000 دلار افزایش یابد.

این احتمالاً یکی از دلایلی آن است که ماینرها به جای فروش در سطح قیمت فعلی، شروع به حفظ پوزیشن های خود کرده اند. لکس موسکویسکی (Lex Moskoviski)، مدیر ارشد فناوری اطلاعات Moskoviski Capital، اخیراً تأکید کرده است که ماینرها 4380 بیت کوین را روز 2 آوریل (13 فروردین) و 4494 واحد بیت کوین را روز 3 آوریل (14 فروردین) ذخیره کرده اند.

در حالی که بیت کوین به عنوان رهبر بی چون و چرای بازار باقی مانده است، اما نکته مثبت این است که برخی از شرکت های جریان اصلی کم کم فرصت های جدیدی را در بخش های مختلف رمزنگاری شناسایی می کنند.

اکنون با بررسی نمودار 5 ارز رمزنگاری شده برتر بازار که در کوتاه مدت احتمالاً عملکردی بهتر از سایر ارزهای رمزپایه دارند به معرفی برخی از این فرصت ها خواهیم پرداخت.

BTC / USDT

شکست مکرر قیمت بیت کوین بالاتر از سطح 60000 دلار در چند روز گذشته، منجر به افزایش پروسه رزروه دریافت سود از سوی تریدرهای کوتاه مدت شده است. این اقدام با افت قیمت تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (56518 دلار) همراه شد.

چارت 1 بیتکوین - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

تعدیل شیب میانگین های متحرک و نرسیدن شاخص مقاومت نسبی (RSI) به سطوح بالاتر از خط روند نزولی نشان می دهد که خرس ها به شدت از منطقه مقاومت 60000 تا 61825 دلار دفاع می کنند.

اگر گاوها بتوانند قیمت را به سطوح بالاتر از این منطقه برسانند، می توانند خرس ها را به دام بیندازد و در نتیجه آن یک فشار کوتاه (شورت اسکوئیز) ایجاد شود. این اتفاق می تواند مومنتوم حرکت این ارز را تقویت کند و جفت ارز BTC/USDT را به سمت هدف بعدی در 69540 دلار و سپس 79566 دلار سوق دهد.

از طرف دیگر، اگر گاوها بار دیگر نتوانند مانع 60 هزار دلار را پشت سر بگذارند، در این صورت احتمال شکست قیمت زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه افزایش می یابد. پس از آن، این جفت ارز می تواند میانگین متحرک ساده 50 روزه (53771 دلار) را دوباره لمس کند. این سطح، یک حمایت مهم است که باید با دقت مراقب آن باشید زیرا شکست قیمت زیر آن، تغییر احتمالی روند کوتاه مدت را همراه دارد.

چارت 2 بیتکوین - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار 4 ساعته، شکل گیری الگوی سر و شانه معکوس را نشان می دهد که با شکست و بسته شدن قیمت بالای سطح 60000 دلار کامل می شود. این روند صعودی، سطح 69540 دلار را هدف قرار داده است.

با این حال، 20-EMA شروع به کاهش کرده است که نشان می دهد خرس ها تلاش دارند کنترل بازار را به دست بگیرند. اگر قیمت از 20-EMA کاهش یابد، این جفت ارز می تواند روند نزولی خود را تا 54700 دلار ادامه دهد. شکست قیمت زیر این سطح می تواند راه را برای کاهش بیشتر تا 50460 دلار باز کند.

ETH / USDT

حرکات محدود قیمت اتر (ETH) در روز 2 آوریل (13 فروردین) روند صعودی به خود گرفت و قیمت را به بالاترین سطح تاریخی آن در 2144.59 دلار رساند. با این وجود، گاوها نتوانستند قیمت را در سطوح بالاتر حفظ کنند و اینگونه قیمت اتر دوباره به زیر سطح شکست (2040.77 دلار) رسید.

چارت1 اتر - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

در حال حاضر گاوها در تلاشند قیمت را به بالای سطوح مقاومت بالاسری در 2040.77 دلار و 2144.59 دلار برسانند. در صورت موفقیت آنها، جفت ارز ETH/USDT شتاب گرفته و حرکت خود تا رسیدن به قیمت 2618.14 دلار را آغاز می کند.

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1849 دلار) صعودی و قرارگیری RSI در منطقه مثبت نشان می دهد که گاوها فعلاً برتری دارند.

با این حال، اگر قیمت از منطقه بالاسری پایین تر آمده و تا زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش یابد، نشان از ضعیف شدن مومنتوم حرکت صعودی این ارز دارد. شکست قیمت زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه (1751 دلار) می تواند باعث شود این جفت ارز در بازه محدود بین 1289 تا 2040 دلار باقی بماند.

چارت 2 اتر - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که پولبک جفت ارز ETH/USDT در 20-EMA به حمایت خوبی رسیده است و این نشان می دهد روند صعودی این ارز به قوت خود باقی است. با این وجود بعید است خرس ها به راحتی تسلیم شوند. آنها مجدداً تلاش خواهند کرد تا روند فعلی را در منطقه مقاومت بالاسری 2093 دلار تا 2144 دلار متوقف کنند.

در صورت موفقیت آنها، این جفت ارز می تواند تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه سقوط کند. شکست قیمت زیر این حمایت اولین نشانه از بیشتر بودن عرضه نسبت به تقاضا است.

برعکس، اگر گاوها بتوانند روند بازگشت قیمت را تا جایی حفظ کنند که به بالای این منطقه مقاومت برسد، ممکن است روند صعودی این ارز از سر گرفته شود.

BNB / USDT

روز دوم آوریل (13 فروردین)، قیمت بایننس کوین (BNB) به بالاترین سطح خود رسید اما گاوها نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند و قیمت به زیر 348.69 دلار کاهش یافت. این نشان می دهد که خرس ها سعی داشته اند گاوها را به دام بیندازند.

چارت 1 بایننس - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

با این حال، گاوها اجازه ندادند قیمت زیر سطح حمایتی 315 دلار شکسته شود. این یک نشانه مثبت است زیرا نشان می دهد که گاوها با هر بار افت جزئی قیمت برای خرید اقدام می کنند و منتظر اصلاح عمیق تر قیمت نمی مانند.

اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالاترین سطح 356.98 دلار برسانند، جفت ارز BNB/USDT می تواند مرحله بعدی روند صعودی خود را آغاز کرده و حتی به 400 دلار و سپس به 430 دلار برسد. میانگین های متحرک صعودی و قرارگیری RSI در نزدیکی منطقه اشباع خرید نشان می دهد مسیر دارای کمترین مقاومت مسیری صعود است.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی یا مقاومت بالاسری پایین تر آمده و تا زیر 315 دلار کاهش یابد، تضعیف مومنتوم این حرکت صعودی را نشان می دهد.

چارت 2 بایننس - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار 4 ساعته جفت ارز BNB/USDT نشان می دهد که خرس ها با قدرت از منطقه مقاومت بالاسری بین سطوح 348.69 دلار و 356.98 دلار دفاع می کنند. آنها حتی توانستند قیمت را به زیر 20-EMA برسانند ولی موفق به شکست حمایت 315 دلاری نشدند.

گاوها یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای 356.98 دلار برسانند و در صورت موفقیت، این جفت ارز می تواند بار دیگر شتاب بگیرد.

از سوی دیگر، حتی اگر قیمت از منطقه مقاومت بالاسری پایین تر بیاید اما بالای 315 دلار باقی بماند، نشان دهنده قدرت این ارز خواهد بود. اگر قیمت زیر سطح 315 دلار شکسته شده و در همین تراز بسته شود، خرس ها می توانند در کوتاه مدت برتری خود را تثبیت کنند.

DOT / USDT

روز 2 آوریل (13 فروردین) قیمت پولکادات (DOT) بالاتر از روند نزولی شکسته شد و روز بعد، با لمس تراز 46.80 دلار بالاترین رکورد تاریخی خود را تجربه کرد. با این حال، همانطور که از فیتیله بلند روی کندل آن روز دیده می شود، سطوح بالاتر قیمت باعث افزایش دریافت سود شده است.

چارت 1 دات - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

گاوها در سطوح پایین تر قیمت نسبت به خرید این ارز اقدام کردند و قیمت را به بالای 42.28 دلار رساندند و اینگونه خرس ها نتوانستند از برتری خود استفاده کنند.

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (36.57 دلار) افزایش یافته و RSI به منطقه اشباع خرید وارد شده است؛ این نشان می دهد گاوها کنترل بازار را در دست گرفته اند.

اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالاتر از سطح 46.80 دلار برسانند، جفت ارز DOT/USDT می تواند روند صعودی خود را از سر بگیرد و به سطح هدف 53.50 دلار برسد.

درصورت کاهش قیمت و رسیدن به سطوح پایین تر از میانگین های متحرک، این نمای مثبت اعتبار خود را از دست خواهد داد.

چارت 2 دات - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

شیب صعودی میانگین های متحرک و قرار گرفتن RSI در منطقه مثبت نشان دهنده صعودی بودن روند کوتاه مدت این ارز است. بازگشت به میانگین متحرک نمایی 20 روزه نشان می دهد که گاوها به شدت هنگام افت قیمت برای خرید اقدام می کنند. این اتفاق احتمال شکست قیمت بالای 46.80 دلار را افزایش می دهد.

با این حال، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 برسد، بیشتر بودن عرضه نسبت به تقاضا را نشان می دهد. چنین حرکتی می تواند قیمت را تا 50-SMA کاهش دهد.

EOS / USDT

روز اول آوریل (12 فروردین)، ایاس (EOS) از سطح مقاومت بالاسری 5.60 دلار بالاتر رفت و روز بعد در تراز 6.25 دلار بسته شد که بالاترین سطح بسته شدن قیمت از 29 ژوئن 2019 (8 تیر 98) تاکنون می باشد. این نشان می دهد که این آلتکوین یک بار دیگر توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است.

چارت 1 ایاس - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

خرس ها توانستند روز سوم آوریل (14 فروردین) قیمت را به زیر سطح شکست 5.60 دلار بکشانند، اما نشانه مثبت در این بین این است که گاوها به خرس ها اجازه تسلط بیشتر را نداده اند. آنها دوباره قیمت را به بالای 5.60 دلار بازگرداندند.

اگر خریداران بتوانند به مدت سه روز قیمت را بالاتر از تراز 5.60 دلار حفظ کنند، نشانگر آغاز یک روند صعودی جدید خواهد بود. درصورتیکه گاوها قیمت را به بالای تراز 6.50 دلار کشانند، احتمالاً مومنتوم حرکت جفت ارز EOS/USDT افزایش خواهد یافت. رد صورت تحقق این فرضیه، این جفت ارز می تواند به 7.64 دلار و سپس 8.69 دلار برسد.

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (4.68 دلار) شروع به افزایش کرده و RSI در منطقه مثبت قرار گرفته است و این نشان دهنده برتری گاوها می باشد.

چارت 2 ایاس - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که وقتی خرس ها قیمت ها را به زیر 20-EMA و تراز 5.40 دلار کشاندند، سعی داشتند گاوها را به دام بیاندازند. با این حال، خریداران تسلیم نشدند و توانستند با موفقیت از سطح 5.20 دلار دفاع کنند.

این نشان می دهد که گاوها با هر بار افت قیمت برای خرید اقدام می کنند. میانگین متحرک 20 روزه شروع به افزایش کرده و RSI در منطقه مثبت قرار دارد و این به مزیت گاوها اشاره دارد. اگر آنها بتوانند قیمت را بالای 5.60 دلار حفظ کنند، احتمال شکست تراز 6.48 دلار افزایش می یابد.

برخلاف این فرض، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر 5.20 دلار برسد، نشان می دهد که شکست قیمت بالاتر از تراز 5.60 دلار یک دام گاوی بوده است.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه سایت خبری پرسون نمی باشد.

منبع: cointelegraph

280268