معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان:

مبتلایان به کرونا در همدان رو به افزایش است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در همدان با شیب تندی رو به افزایش است گفت: مراجعه بیماران سرپایی به بیمارستان ها دو و نیم برابر شده است.
تصویر مبتلایان به کرونا در همدان رو به افزایش است

ابراهیم جلیلی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفت وگو با سایت خبری پرسون اظهار کرد: روند مراجعه بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ به بیمارستان‌ها دو و نیم برابر شده‌است و از اواخر تعطیلات نوروز، تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ با شیب تندی رو به افزایش است.

وی افزود: از روز اول شیوع کروناویروس، سه برنامه پیش بینی کردیم که در برنامه نخست تا ۷۰۰ بیمار، در برنامه دوم تا ۱۴۰۰ بیمار و در برنامه سوم تا ۲۵۰۰ بیمار را بتوانیم در بیمارستان‌های استان بستری کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت بستری ۱۶۰۰ بیمار مبتلا به کووید را در بیمارستان‌های استان داریم، ادامه داد: در صورتی که تعداد موارد بستری بیش از ۱۶۰۰ نفر باشد مجبوریم بخش‌های دیگر بیمارستان‌ها را تعطیل و بیماران کووید را بستری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: فعلاً مشکل خاصی نداریم، اما به بیمارستان‌ها آماده باش داده شده است و از آن‌ها درخواست کردیم جراحی‌های غیرضروری را متوقف کنند تا کارکنان و بیمارستان، ظرفیت بیماران کووید را داشته باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در رابطه با وضعیت کادردرمان هم گفت: تاکنون حدود ۴۵ درصد از کادر درمان استان همدان واکسینه شده اند و امیدواریم با دریافت سهمیه‌های بعدی بتوانیم صددرصد کادر درمان را واکسینه کنیم .
بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی همدان، از ابتدای شیوع کرونا ویروس تاکنون ۲۶۰۰ نفر از کادردرمان استان، به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شدند و دو نفر از این افراد نیز فوت کردند.

جلیلی در پایان با بیان اینکه علت اصلی روند افزایشی این بیماری در استان دورهمی‌های خانوادگی است، گفت: رعایت شیوه نامه های بهداشتی کاهش یافته است و افراد فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند، اما باید ارتباطات خانوادگی کمتر شود و دورهمی و تجمعات حتی در فضای باز هم برگزار نشود چراکه روند بیماری بستگی به رعایت این شیوه نامه‌ها دارد .

منیژه فرهانپور-استان همدان

280260

مطالب مرتبط