نماینده رشت تاکید کرد؛

لزوم برنامه ریزی دقیق مسئولان کشاورزی بر مدیریت منابع آبی در سال زراعی جدید

نماینده رشت و خمام در مجلس با تذکر به مسئولان کشاورزی گیلان برای فراهم کردن بسترهای مناسب بر ضرورت برنامه برای توزیع درست منابع آبی در فصل زراعی تأکید کرد.
تصویر لزوم برنامه ریزی دقیق مسئولان کشاورزی  بر مدیریت منابع آبی در سال زراعی جدید

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، سیدعلی آقازاده امروز با اشاره به نگرانی کشاورزان به دلیل کاهش بارش نزولات آسمانی در امسال به ویژه در مناطق بالادستی، اظهار کرد: مسئله نگرانی از کمبود آب در کشاورزی مطرح شده که برای جلوگیری از آسیب به کشاورزی، باید تمهیدات لازم اتخاذ و بهره گیری از همه ظرفیت‌ها از سوی مسئولان مربوطه در دستور کار قرار دادند.

وی با تاکید بر لزوم توجه مسئولان برای فراهم کردن تجهیزات و ماشین آلات، منابع آبی و برنامه‌ریزی برای توزیع آب زراعی، گفت: نهاده‌های کشاورزی یکی دیگر از نگرانی‌های کشاورزان بوده که روند افزایش قیمت آن مشکلاتی را برای فعالان این عرصه فراهم کرده است.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با اشاره به وظیفه نمایندگان برای پیگیری مستمر مطالبات مردم و کشاورزان به ویژه در فصل زراعی، افزود: همه تلاش خود را به کار می‌بندیم تا مسئولان مربوطه ساز و کار اجرایی لازم را فراهم کنند تا کشاورزی آسیب نبینند.

آقازاده در ادامه با تذکر جدی به مسئولان حوزه کشاورزان استان گیلان، گفت: در سطح ملی نیز این تذکرات تکرار خواهد شد تا دقت لازم را در مدیریت منابع آبی و برنامه‌ریزی لازم برای کشاورزی داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم پشتیبانی مؤثر مسئولان ملی در فراهم کردن تجهیزات و مدیریت منابع آبی و حمایت از مسئولان استانی، بیان کرد: تأمین نهاده‌های کشاورزی، صنایع تبدیلی، رفع موانع بازرگانی و صادرات و تولید محصولاتی مانند برنج، چای و مرکبات مورد توجه نمایندگان گیلان قرار دارد.

منبع: مهر

279997