مدیرکل استاندارد ایلام مطرح کرد؛

لزوم استفاده از مصالح ساختمانی دارای نشان استاندارد  در ساختمان‌سازی

مهناز همتی گفت: استفاده از مصالح ساختمانی دارای نشان استاندارد و کد رهگیری ده رقمی معتبر، در ساختمان‌سازی الزامی است

تصویر لزوم استفاده از مصالح ساختمانی دارای نشان استاندارد  در ساختمان‌سازی

به گزارش سایت خبری پرسون از ایلام؛ مهناز همتی؛ مدیرکل سازمان استاندارد استان ایلام، با بیان اینکه امسال اولین پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری برای فرآورده سنگدانه مورد استفاده بتن، در ایلام صادر شد، اظهار کرد: این پروانه پس از بازرسی و نمونه‌برداری و آزمون فرآورده‌های تولیدی در کمیته‌های علائم برگزار شده برای فرآورده‌ سنگدانه مورد مصرف در بتن واحد تولیدی تنگه پونه، شهرستان آبدانان صادر شد و با تصویب شورای فنی استان ایلام تمام پیمانکاران طرح‌های مهم و عمده و نیز پروژه‌های ملی ملزم به استفاده از مواد و مصالح ساختمانی استاندارد می‌شوند.

مدیرکل استاندارد ایلام ادامه داد: استفاده از مصالح ساختمانی دارای نشان استاندارد و کد رهگیری ده رقمی معتبر، در ساختمان‌سازی الزامی است و مالکین و ناظرین به منظور اعتبارسنجی و اطمینان از اصالت علامت استاندارد حک‌شده بر روی کالاها، از طریق ارسال کد رهگیری ده رقمی استاندارد به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ اقدام و اطلاعات مربوط به آن فرآورده را اخذ نمایند.

همتی خاطر نشان کرد: از آنجا که استفاده از علامت استاندارد در زمان تعلیق بر روی کالاهای مربوطه جرم محسوب می‌شود، در زمان ابطال یا تعلیق پروانه استاندارد، نظارت کارشناسان استاندارد بر واحدهای تولیدی مذکور افزایش مییابد تا از وقوع تخلفات احتمالی جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: در سال گذشته، ۵۵۲۱ فقره بازرسی، شامل تعداد ۵۸۳فقره بازرسی فنی از واحدهای تولیدی، ۴۱۰ فقره بازرسی آسانسور و ۴۵۲۸مورد بازرسی از مراکز عرضه و همچنین آزمون ۵۷۵ نمونه از واحدهای تولیدی و طرح طاها توسط کارشناسان این اداره کل انجام شد.

مدیرکل بازرسی استان ایلام ادامه داد: در بازرسی از واحدهای تولیدی بر عملکرد آن‌ها نظارت جدی انجام می‌شود که در نتیجه آن، پروانه استاندارد واحدها، صدور، تمدید و یا در صورت عدم رعایت شرایط استاندارد، تعلیق و ابطال می‌شود.

همتی افزود: هدف از نمونه برداری و آزمون کالاهای تولیدی را انطباق آن‌ها با شرایط و مقررات استانداردهای ملی دانست و گفت: در صورت عدم انطباق محصولات تولید شده با استانداردهای ملی با واحدهای متخلف مطابق با قانون برخورد می‌شود.

منبع: ایسنا

279962