معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان:

با تدام حمایت های قضایی می توان بر افزایش جذب سرمایه گذاری خارجی اقدام کرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با تاکید بر فراهم شدن بسترهای لازم برای افزایش جذب سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی گفت: تداوم حمایت‌های قضایی و برخورد با نابسامانی‌های حوزه تولید از جمله مؤلفه‌هایی است که با عملیاتی شدن و با پیگیری آن‌ها می‌توان در جهت افزایش جذب سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی اقدام کرد.
تصویر با تدام حمایت های قضایی می توان بر افزایش جذب سرمایه گذاری خارجی اقدام کرد

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، آرش فرزام‌صفت با تاکید بر اینکه در سال گذشته و در راستای انجام اقدامات لازم برای تحقق شعار جهش تولید، فعالیت‌های زیادی جهت بازگشت واحدهای تولیدی به چرخه تولید انجام شد اظهار داشت: بازگشت 450 واحد تولیدی به چرخه تولید از جمله آثار مثبت اقدامات انجام گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان برگزاری کارگروه‌هایی نظیر کارگروه رفع موانع تولید و عملیاتی شدن اقداماتی در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: شناسایی واحدهای نیمه‌تمام استان گیلان و کمک برای تکمیل و بهره‌برداری آن‌ها نیز از دیگر اقداماتی است که انجام گرفت.

فرزام‌صفت با بیان اینکه لازم است در بخش اجرایی قوانین دست و پاگیر اداری یا همان بوروکراسی کاهش پیدا کرده و فرآیند شروع کسب و کارها ساده‌سازی شود تصریح کرد: باید به گونه‌ای عمل شود تا قوانین مزاحم و مخل فضای کسب و کار، شناسایی و حذف شده از طرفی قوانین موازی نیز ادغام و ساده شوند.

وی فراهم شدن بسترهای لازم برای افزایش جذب سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی را هم مورد تاکید قرار داد و در تشریح اهمیت این موضوع ابراز داشت: تداوم حمایت‌های قضایی و برخورد با نابسامانی‌های حوزه تولید از جمله مؤلفه‌هایی است که با عملیاتی شدن و با پیگیری آن‌ها می‌توان در جهت افزایش جذب سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی اقدام کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان تلفیق، حذف و بازنگری برخی از قوانین و دستورالعمل‌ها در جهت حمایت مؤثرتر از کسب و کارها را هم مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: حل مشکلات حوزه تولید و اشتغال در حقیقت گامی مهم در مسیر خودکفایی استان گیلان و کاهش معضلات اقتصادی محسوب می‌شود.

منبع: شبستان

279848

مطالب مرتبط