وزیر صنعت، معدن و تجارت:

بزودی؛ تصمیمات مربوط به حمایت از تولید و رفع موانع ابلاغ می شود

وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت گفت: وزارت صمت به زودی تصمیمات مربوط به حمایت از تولید، مشوق‌ها و نیز مسائل مربوط به رفع موانع تولید را به بخش‌های زیر مجموعه خود ابلاغ می‌کند.
تصویر بزودی؛ تصمیمات مربوط به حمایت از تولید و رفع موانع ابلاغ می شود

به گزارش سایت خبری پرسون، «علیرضا رزم‌حسینی» در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید افزود:‌ وزارت صنعت و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، آماده دریافت پیشنهادها برای تحقق شعار سال و رونق تولید است تا با دریافت نظرات بخش‌های دولتی و خصوصی در این رابطه گام‌های مؤثر و بزرگی برداریم.

وی با مهم خواندن استفاده از همه ظرفیت دستگاه‌ها برای تحقق شعار سال افزود: تلاش ما در ستاد تسهیل، جهش تولید است و اقدامات مناسبی که در چندماه پایانی دولت انجام خواهد شد، ریل‌گذاری برای آینده است تا در دولت بعد ادامه پیدا کند.

رزم حسینی با اشاره به اهمیت رشد و جهش تولید در بخش‌های اقتصادی کشور گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، اتفاقات خوبی در بخش تولید کشور رخ داده و در حال حاضر، واحدهای تولیدی بسیاری هستند که به صورت چند شیفت کار می‌کنند تا به رشد تولید و رونق صادرات کشور کمک کنند.

وی بر نقش بخش خصوصی در رونق تولید، مطالبه‌گری جدی و هوشمندانه این بخش و تشکل‌ها به ویژه اتاق بازرگانی و خانه صنعت، معدن و تجارت، برای رفع موانع این بخش تاکید کرد و افزود:‌ مواردی که در اختیار وزارت صنعت و ستاد تسهیل است، به‌طور جدی پیگیری خواهد شد.

وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه بخش تولید تنها مربوط به وزارت صنعت نیست و سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها نیز در این حوزه نقش کلیدی دارند، گفت: علاوه بر تولید در بخش‌های صنعتی و معدنی، رشد و رونق تولید در بخش فعالیت وزارت‌خانه‌های دیگر مانند جهاد کشاورزی و نفت و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

رزم‌حسینی ادامه داد: وزارت صنعت در خصوص مواردی که دارای اختیارات قانونی است و می‌تواند مستقیما ورود کند، اقدامات اولیه را انجام داده است و به زودی تصمیمات مربوط به حمایت از تولید، مشوق‌ها و نیز مسایل مربوط به رفع موانع تولید را به بخش‌های زیرمجموعه خود ابلاغ می‌کند.

وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره هماهنگی و تعامل خوب بین دستگاه‌های حاکمیت در راستای رشد تولید در کشور، مهم‌ترین موانع بخش تولید را مربوط را به سیاست‌های کلان اقتصادی دانست.

279717