رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس:

چندصدایی داخل کشور، باعث زیاده‌خواهی غربی‌ها شده است

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی زیاده خواهی غربی‌ها را نتیجه بی توجهی به هشدارهای مقام معظم رهبری دانست.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، محمدصالح جوکار با اشاره به اظهارات مداخله‌جویانه و زیاده خواهانه طرف‌های غربی برجام در مورد گام‌های کاهشی ایران در برجام اظهار داشت: از دشمن انتظار نداریم که از ما حمایت کند.

وی تصریح کرد: دشمن دنبال این است که امتیازات خود را افزایش دهد و سایر قدرت‌ها نیز حاضر نیستند که یک کشور به اهداف راهبردی‌اش دست پیدا کند چراکه در این زمینه احساس خطر می‌کنند.

وی افزود: اگر جمهوری اسلامی بر چرخه هسته‌ای و دانش هسته‌ای دست پیدا کند از این مسئله حمایت نمی‌کنند. چراکه امروز ایران به‌عنوان یک قدرت بزرگ در منطقه غرب آسیا قد علم کرده است و از دریای مدیترانه گرفته تا یمن و بخش‌های دیگر منطقه و حتی در آسیای جنوب شرقی نفوذ کرده است و این مسائل برای کشورهای غربی سنگین و موردحمایت آن‌ها نیست.

جوکار تأکید کرد: نظام سلطه، دنیا را تقسیم کرده‌اند و دلشان می‌خواهد در سلسله مراتبی که تنظیم کرده اند تمام کشورها طبق میل آن‌ها عمل کنند و از ضوابط و قوانین آن‌ها پیروی کنند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: با توجه به این مسائل ما نباید در داخل کشور چندصدایی داشته باشیم. زمانی که در موضوعات این‌چنین چندصدایی پیش می‌آید و با رخداد چنین مسئله‌ای دشمن به دنبال اخذ امتیاز بیشتر خواهد بود.

او تأکید می‌کند که دشمن از همان‌جایی که نگاه‌های ضعیف و سست دیده می‌شود، وارد خواهد شد. در همین شرایط یک قانونی تحت عنوان اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در مجلس تصویب شد و رهبر انقلاب نیز تعیین شروط را حق جمهوری اسلامی دانستند چراکه برجام یک توافق ضعیفی بود و بااین‌حال غربی‌ها از همان توافقی که خودشان تنظیم کردند، خارج شدند و به هیچ‌یک از تعهدات خود عمل نکردند.

جوکار اشاره کرد: رهبر فرمودند کسی که خیانت کرد و از برجام خارج شد و تحریم‌ها را افزایش داد باید از این اقدامات احمقانه خود دست بردارد. رهبر انقلاب در برجام نیز 9 سیاست را به دولت ابلاغ کردند که یکی از این بحث‌ها گام‌های متناظر بود. اما آیا این گام‌ها برداشته شد؟ خیر. تمام تعهدات خود را یکجا اجرا کردیم اما طرفین قرارداد هیچ اقدامی انجام ندادند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس اگر از همان روز نخست گام‌های متناظر در برجام برداشته‌شده بود امروز به این نقطه نمی‌رسیدیم که غربی‌ها بخواهند زیاده‌خواهی کنند.

انتهای پیام/

268043

مطالب مرتبط