درخشش دانشجویان دانشگاه زنجان در مسابقات بنیاد ملی نخبگان

مدیر روابط عمومی دانشگاه زنجان اعلام کرد: در نخستین دوره مسابقات مسئله محور بنیاد ملی نخبگان با نام "ره نشان "، پنج تن از دانشجویان دانشگاه زنجان موفق به کسب رتبه‌های برتر شدند.

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، مدیر روابط عمومی دانشگاه زنجان روز یکشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: این مسابقات با هدف شناسایی افراد و تیم‌های مستعد، دانشجویان و فناوران برای توانمندسازی در حل مسائل و نیازهای صنعت کشور، در پنج حوزه زیست فناوری، حمل و نقل، آب و محیط زیست، انرژی و هوشمندسازی میزبان ۳۸ شرکت دانش بنیان و ۵۶ پروژه بود.

علی سپهری افزود: شرکت‌ها ضمن تعریف پروژه‌های فناورانه، نیازهایشان را مطرح کردند و فعالیت پنج ماهه آنها از مهرماه آغاز شد و تا دهم اسفند سال جاری ادامه یافت.

وی اظهار داشت: پس از هفت مرحله ارزیابی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی متنوع، نشست‌های تیم سازی و مربی‌گری با هدف پیشبرد پروژه‌ها، برترین ها به مرحله نهایی راه یافتند که منجر به رقابت تیم ها در قالب بیش از ۳۰۰ تیم شد.

گفتنی است آیین معرفی برگزیدگان این مسابقات با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

امیررضا امین رنجبر دانشجوی مهندسی مکانیک رتبه نخست و راضیه مهرکیان دانشجوی مهندسی کشاورزی سازه های آبی رتبه سوم را در پروژه طراحی و ساخت ربات نشت یاب در شبکه توزیع و لوله های انتقال در حوزه آب و محیط زیست به دست آوردند.

عاطفه رستمی، دانشجوی زیست شناسی در پروژه برنامه تجاری سازی تولید هیدروژل نانوکامپوزیت بر پایه نشاسته در حوزه زیست فناوری حایز رتبه دوم شد.

مهدی غلامی و محمدرضا علامه دانشجویان مهندسی مکانیک نیز در پروژه شبیه سازی حرارتی سلول باتری خودرو برقی در حوزه حمل و نقل موفق به کسب عنوان دوم شدند.

257641