رئیس هیئت والیبال استان اصفهان در گفتگو با پرسون:

مسابقات قهرمانی کشور در رده‌های مختلف سنی از سوی فدراسیون والیبال برگزار خواهد شد

رئیس هیئت والیبال استان اصفهان گفت: پس از کنترل شیوع ویروس کرونا، مسابقات قهرمانی کشور در رده‌های مختلف سنی از سوی فدراسیون والیبال برگزار خواهد شد و همانند هر سال اصفهان نیز در این مسابقات شرکت و نتایج خوبی حاصل خواهد کرد.

تیمور باجول رئیس هیئت والیبال استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار ورزشی سایت خبری پرسون، گفت: هیات والیبال استان اصفهان سال ۹۹ را در شرایطی سپری کرد که کرونا جامعه ورزش را تحت شعاع قرار داده بود. با این حال نمایندگان والیبال اصفهان در قالب تیم های باشگاهی در لیگ های مختلف کشور حضور یافتند.

باجول افزود: تیم سپاهان تنها نماینده اصفهان با هدایت رحمان محمدی راد در لیگ برتر آقایان کشور با تلاش بازیکنان و کادر فنی با تجربه این تیم به مرحله نیمه نهایی راه یافته است.

وی ادامه داد: در رده نوجوانان لیگ دسته یک دو تیم باریج اسانس کاشان و باشگاه قهرمان اصفهان با نام های تیم های اردکان و همدان (به دلیل نداشتن تیم بزرگسالان در لیگ دسته یک) راهی مسابقات به میزبانی تهران شدند که این مسابقات هم اکنون در حال برگزاریست.

باجول عنوان کرد: در قسمت بانوان ذوب آهن اصفهان نایب قهرمان مسابقات لیگ برتر بانوان کشور شد که با تلاش فریبا صادقی، سرمربی این تیم و کادر فنی خوب این تیم و بازیکنان بومی نتیجه بخش شد.

برنامه‌های هیات والیبال در سال ۱۴۰۰:

رئیس هیئت والیبال استان اصفهان با عنوان اینکه در حال تنظیم تقویم ۱۴۰۰ هستیم، افزود: پس از کنترل شیوع ویروس کرونا، مسابقات قهرمانی کشور در رده‌های مختلف سنی از سوی فدراسیون والیبال برگزار خواهد شد و همانند هر سال اصفهان نیز در این مسابقات شرکت و نتایج خوبی حاصل خواهد کرد.

وی ادامه داد: با توجه به این رویکرد تستهای استعدادیابی و راستی آزمایی در رده‌های مختلف سنی با فراخوان هایی از بازیکنان کل استان برگزار شده است و تمرینات در قسمت آقایان شکل گرفته است. پس از آن قطعاً بانوان نیز تمرینات خود را آغاز خواهند کرد.

باجول خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه امسال فدراسیون والیبال اهمیت ویژه‌ای به والیبال ساحلی نسبت به والیبال سالنی که از خطر کمتری در شرایط کرونا برخوردار است داده است، مسابقات قهرمانی والیبال ساحلی برگزار شد که از اصفهان سه بازیکن به اردوی تیم ملی دعوت شدند و همچنین مهدی عطایی مدرس اصفهانی فدراسیون در بخش ساحلی به عنوان مربی تیم ملی بزرگسالان منصوب شد، که این افتخاری دیگر در حوزه والیبال در سال ۹۹ بود.

تقسیم بازیکنان در تیم های باشگاهی ایران:

وی افزود: به دلیل پتانسیل بالای اصفهان و رشد و توسعه بازیکنان در خدمت تیم های مختلف در سراسر کشور مانند شهرداری ورامین، شهرداری ارومیه، سایپا و تیم های دیگر قرار گرفته اند و این نشان از پتانسیل بالای والیبال در استان دارد.

دوره های آموزشی:

رئیس هیئت والیبال استان اصفهان اظهار داشت: عدم وجود مجوز برگزاری دوره های آموزشی به صورت عملی از سوی وزارت ورزش باعث شده بود که هیئت های والیبال استان های کشور نتوانند دوره های عملی مربیگری را برگزار کنند. از این رو هیئت والیبال استان اصفهان با برگزاری وبینار ها و آموزش های آنلاین و مجازی سعی در حفظ و ارتقای سطح علمی مربیان خود داشت.

باجول گفت: در انتهای سال فقط مجوز برگزاری دوره های درجه سه از سوی فدراسیون صادر شده که با توجه به این موضوع قطعاً دوره هایی به تعویق افتاده را برگزار خواهیم کرد که از آن جمله دوره مربیگری درجه سه بانوان و آقایان در دانشگاه اصفهان بود که بانوان آن پایان یافت و آقایان در ابتدای سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

سخنان پایانی:

باجول: قطع شیوع ویروس کرونا و تحت تاثیر قرار گرفتن ورزش جامعه بسیار حزن انگیز است. اما واقعیتی که باید پذیرفت این است که سلامت بازیکنان و افراد جامعه از هر چیزی واجب تر است. ریشه‌کن شدن این ویروس و سلامتی جامعه ورزش را از خداوند متعال خواستارم.

247177