یادداشت میهمان؛

«علی کریمی»؛ سلطان همیشه فوتبال ایران/ ستاره ای که غروب ندارد

یادداشت/ علی کریمی این سلطان همیشه فوتبال ایران علیرغم سابقه  بسیار مشعشع او در فوتبال کشور و حتی دنیا هیچگاه نمیتواند بر کرسی هدایت فوتبال کشور بنشیند.

تصویر «علی کریمی»؛ سلطان همیشه فوتبال ایران/ ستاره ای که غروب ندارد

به گزارش سایت خبری پرسون، مشت نمونه خروار است همانگونه که پیش بینی میشد در انتخابات امروز فدراسیون فوتبال نامی از سبد رای ریاست آن بیرون خواهد آمد که شناسنامه و رزومه مورد انتظار اهالی فوتبال را در کار نامه ورزشی او نخواهیم یافت همانگونه که در انتخابات هیات های فوتبال استانهای مختلف کشور همین فرایند مهندسی شده طی گردید تا افرادی بر صندلی ریاست هییت های فوتبال تکیه بزنند که افق درخشانی در عمر ورزشی آنان یافت می نشود.

از مدت ها قبل گمانه زنی های بسیاری در خصوص احتمال مهندسی انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال مطرح گردیده بود و بسیاری بر این باور بودند.

علی کریمی این سلطان همیشه فوتبال ایران علیرغم سابقه بسیار مشعشع او در فوتبال کشور و حتی دنیا هیچگاه نمیتواند بر کرسی هدایت فوتبال کشور بنشیند بسیاری از ورزشی نویسان و دلسوزان و پیشکسوتان فوتبال معتقد بودند که تجربیات گذشته انتخابات فدراسیون و ایضا هییت های فوتبال در استان های کشور به آنها اموخته و اثبات نموده که مافیای فساد برانگیز حاکم بر فوتبال کشور اجازه نخواهد داد افرادی ‌همچون علی کریمی ها سکان دار فوتبال کشور شوند تا اینکه نتایج انتخابات امروز فدراسیون رنگ واقعیت بر تمامی گمانی زنی ها پوشاند.

شهاب الدین عزیزی خادم کیست؟

شهاب‌الدین عزیزی خادم، عضو سابق هیات رییسه فدراسیون است. او در انتخابات هیات رییسه سال ۱۳۹۰ در مبارزه انتخاباتی علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال را شکست داد و به هیات رییسه فدراسیون فوتبال رسید.

آقای عزیزی خادم را با پسوند "مدیر احمدی‌نژادی" در فوتبال ایران می‌شناسند. روزنامه اعتماد فروردین سال ۱۳۹۵ او را از نزدیکان پرویز کاظمی وزیر رفاه و تأمین اجتماعی دولت محمود احمدی‌نژاد معرفی کرد.

عضویت در کارخانه ایران خودرو، مدیریت در شرکت‌های زیرمجموعه وزارت رفاه، حضور در هیات مدیره باشگاه سایپا، شرکت پتروشیمی امیرکبیر و شرکت پتروشیمی شازند، گوشه‌ای از سوابق مدیریتی آقای عزیزی خادم است که رسانه‌های ایران به آن اشاره کرده‌اند.

شهاب‌الدین عزیزی خادم سال ۱۳۹۵ برای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال نام‌نویسی کرد، اما از سوی کمیته تعیین صلاحیت فدراسیون فوتبال، رد صلاحیت شد.

امیر عابدینی یکی از اعضای وقت این کمیته، در مصاحبه با روزنامه قانون، دلیل رد صلاحیت عزیزی خادم را "نداشتن ۱۰ سال سابقه مدیریت دولتی" عنوان کرد. این بند مورد نظر، در اصلاحیه جدید از اساسنامه فدراسیون ایران حذف شد تا او بار دیگر برای انتخابات فدراسیون فوتبال نام‌نویسی کند.

آقای عزیزی خادم پیش از این ادعاهایی مبنی بر راه‌اندازی "شورای عالی راهبردی فدراسیون"، تصویب بازگشت دروازه‌بان‌های خارجی به لیگ برتر، تدوین و قانونمند کردن فعالیت مدیران برنامه (ایجنت‌ها) در فوتبال ایران و قراردادی ۱۰ ساله برای اجاره هواپیمای چارتر و اختصاصی برای تیم ملی فوتبال ایران، در زمان حضورش در هیات رییسه فدراسیون فوتبال را داشت.

به هر حال به نظر میرسد لابی گری سیستماتیک در فوتبال ایران امروز نیز یک بار دیگر ثابت کرد منفعت خیلی بالاتر وارجح تر از مصلحت و موفقیت فوتبال ایران است.

سیدوحید حسینی ـ روزنامه نگار

245205