معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان:

برخورداری ۱۴ هزار خانواده آسیب پذیر در طرح شهید سلیمانی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از برخورداری و حمایت مالی و کالایی به ۱۴ هزار و ۴۸۳ نفر خانواده آسیب پذیر در طرح شهید سلیمانی خبر داد.
تصویر برخورداری ۱۴ هزار  خانواده آسیب پذیر در طرح شهید سلیمانی

کرمی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در گفت وگو با سایت خبری پرسون با بیان اینکه تیم های اجرایی طرح شهید سلیمانی به سه بخش حمایتی، نظارتی و مراقبتی تقسیم بندی شدند اظهار کرد: ۹۹۹ نفر در قالب ۴۲۱ تیم برای اجرای طرح حمایتی نامنویسی کردند که شامل نیروی بسیج، هلال احمر، سفیران سلامت، رابطان سلامت محله هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: شمار خانواده های آسیب پذیر که به دنبال اجرای طرح شهید سلیمانی از حمایت‌های مالی و کالایی برخوردار شده اند تاکنون به ۱۴ هزار و ۴۸۳ نفر رسیده است.

کرمی ادامه داد: در بخش مراقبتی هم برای رهگیری ۶۱۶ تیم شامل ۲۱۰ تیم شهری و ۴۰۶ تیم روستایی فعال شدند که این تیم ها ۱۰ هزار و ۲۸۶ تست سریع کوید ۱۹ انجام دادند همچنین تعداد نتیجه مثبت تست کویید ۱۹ در مناطق شهری و روستایی بعد انجام تست سریع ۸۷۲ مورد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد افراد معرفی شده برای انجام تست کووید-۱۹ بیش از ۹۲۸ نفر، ارجاع به مرکز منتخب کرونا ۹۴۳ نفر و افراد در معرض تماس نزدیک رهگیری شده ۴۱ هزار و ۷۵۵ نفر بودند که ۳۰ هزار و ۲۱۹ نفر مربوط به مناطق شهری و ۱۱ هزار و ۵۳۶ نفر مربوط به مناطق روستایی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در بخش مراقبتی، برای مراقبت در منزل ۱۶۹ نفر در قالب ۵۰ تیم فعال شدند که تعداد تست سریع کووید-۱۹ انجام شده ۳۲۷ مورد و نتیجه مثبت تست سریع ۳۳ نفر افراد معرفی شده برای انجام ویروس کرونا ۳۷ نفر بوده است.

کرمی بیان کرد: ۴۷ نفر تاکنون قرص کلروکین تحویل گرفتند و ۲۷ نفر به بیمارستان ارجاع و ۳۴۹ بیمار نیز در منزل مورد مراقبت قرار گرفتند.

وی اظهار کرد: در بخش نظارتی هم ۶۴۶ نفر در قالب ۱۶۱ تیم متشکل از بخش سلامت، بسیج و هلال احمر فعال شدند که تعداد بازدید مشترک تعزیزات، سازمان دامپزشکی، صمت، استانداری و فرمانداری در این مدت زمان به یک هزار و ۲۳۰ مورد و بازرسی بخش سلامت ۴۰ هزار و ۷۰ مورد رسید.

وی افزود: به دنبال بازرسی های صورت گرفته از سوی نهادهای مسئول به همراه بسیج، هلال احمر، دفاتر خدمات سلامت (بخش خصوصی)، خانه کارگر و نیروهای مردم نهاد، چهار هزار و ۳۲۱ اخطار به متخلفان داده شد و ۳۴۸ واحد پلمب شدند.

منیژه فرهانپور-استان همدان

233963

مطالب مرتبط