حذف دفترچه‌های کاغذی در آذربایجان‌غربی اجرایی شد

معاونت تعهدات بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: از اول اسفند ماه سال 1399 صدور دفترچه درمانی در تمام شعب و کارگزاری‌های سازمان متوقف می‌شود و افراد تحت پوشش سازمان می‌توانند با ارائه کارت ملی ،شناسنامه و یا جلد دفترچه درمانی از خدمات تشخیصی و درمانی مورد تعهد سازمان برخوردار شوند و در زمان مراجعه به پزشک و درمانگاه‌ها الزامی به ارائه دفترچه درمانی از سوی بیمار نمی‌باشد.

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، نادر خورشیدی در خصوص حذف دفترچه‌های کاغذی اظهار داشت: از اول اسفند ماه سال 1399 صدور دفترچه درمانی در تمام شعب و کارگزاریهای سازمان متوقف می‌شود و افراد تحت پوشش سازمان می توانند با ارائه کارت ملی ،شناسنامه و یا جلد دفترچه درمانی در اختیار خود از خدمات تشخیصی و درمانی مورد تعهد سازمان برخوردار شوند ودر زمان مراجعه به پزشک ودرمانگاه‌ها الزامی به ارائه دفترچه درمانی از سوی بیمار نمی‌باشد.

وی ادامه داد: حذف دفترچه‌های بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی از خرداد ماه سال 1398 در مراکز ملکی سازمان اعم از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شروع شده است و با توجه به هزینه‌ای که دفترچه کاغذی برای سازمان تحمیل می‌کند سعی برآن شد که با حذف دفترچه کاغذی از منابع سازمان حمایت کرده و با این اقدام هزینه‌های سازمان را کاهش دهد..
معاونت تعهدات بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در اسفند ماه سال 98 در کشور تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا و احتمال شیوع و انتقال ویروس کرونا از طریق دفترچه‌های کاغذی، و به دلیل رعایت مسائل بهداشتی حذف این نوع دفترچه‌ها سرعت بیشتری به خود گرفت.

خورشیدی با اشاره به فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای حذف دفترچه و آخرین وضعیت نسخه نویسی الکترونیکی در استان اعلام کرد: هم اکنون نسخه الکترونیک در تمام بیمارستان‌ها، کلینیک‌های درمانی، داروخانه‌ها فراهم شده است و با این طرح پزشکان اقدام به نسخه نویسی الکترونیک می‌کنند و ارائه خدمات تجویز شده در داروخانه و مراکز پاراکلینیک با ارائه یک کد رهگیری امکان پذیر است.

وی یادآور شد: در صورت عدم نسخه‌نویسی الکترونیک، بیمار می‌تواند نسخه کاغذی پزشک معالج را به داروخانه‌ها و یا موسسات پاراکلینیک طرف قرارداد ارایه کرده و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کند و مراکز مذکور موظف هستند با استفاده از کد ملی بیمار، نسبت به ثبت نسخ مندرج در سرنسخه مخصوص پزشک در سامانه و ارایه خدمت اقدام و نسخ کاغذی را مطابق قرارداد به مدیریت درمان استان ارسال کنند.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: در صورتیکه مراکز طرف قرارداد نباشند، در یک نسخه مشخصات بیمار و کدملی نوشته می‌شود که با مراجعه به داروخانه‌ها با توجه به توافق انجام شده اقدامات لازم در این خصوص برای آنها انجام می شود.

خورشیدی با اشاره به تعداد افراد تحت پوشش بیمه‌ای تامین اجتماعی در استان عنوان کرد: تعداد387 هزار نفر بیمه‌شدگان اصلی و یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بیمه‌شدگان تبعی تحت پوشش بیمه تاممین اجتماعی در استان هستند.

وی با اشاره به اهداف سامانه 3070 و ارائه 30 خدمت غیرحضوری در سازمان تامین اجتماعی و حذف 70 میلیون مراجعه حضوری یاد آور شد: این سامانه ۳۰ خدمت را به حدود ۷۰ میلیون نفر مراجعه کننده به مراکز بیمه‌ای را تحت پوشش قرار می‌دهد و دیگر نیاز به مراجعه حضوری به مراکز بیمه‌ای نیست و بیمه‌شدگان با مراجعه به سایت و ثبت‌نام می‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.

این مقام مسوول اضافه کرد: دوشنبه های هر هفته به نام دوشنبه‌های دیجیتال تعدادی از تعهدات را در قالب 3070 در سامانه جایگذاری شده است که بیمه شدگان بدون مراجعه به سازمان بتوانند براحتی در سامانه ثبت‌نام کرده و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند و از مهمترین خدمات 3070 کمک هزینه ازدواج، خرید خدمت سربازی، هزینه مجالس ترحیم می‌باشد.

وی با توجه حذف دفترچه‌ها خاطرنشان کرد: با حذف دفترچه‌ها امکان این موضوع وجود دارد بعضی افراد سود جو به درب منزل مراجعه کنند برای ثبت نام بیمه مبالغی را درخواست کنند که به هیچ عنوان از طرف سازمان چنین افرادی برای ثبت بیمه فرستاده نشده است و مردم در این خصوص آگاه باشند و رمز خود را در اختیار افراد سود جو قرار ندهند.
خورشیدی خاطرنشان کرد: مردم هرگونه مشکل خود را می‌توانند با سامانه 1420 تماس گرفته و اطلاعات و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

انتهای پیام/

233853