مرکز تخصصی آموزش عالی وکلا لرستان در نوروز ۱۴۰۰ افتتاح می شود

رئیس‌کل دادگستری لرستان گفت: مرکز آموزش عالی وکلا در لرستان با آغاز سال ۱۴۰۰ با هدف آموزش تخصصی مدرسین این رشته افتتاح خواهد شد. 

تصویر مرکز تخصصی آموزش عالی وکلا لرستان در نوروز ۱۴۰۰ افتتاح می شود

محمد رزم رئیس‌کل دادگستری لرستان در گفتگو با خبرنگار سایت خبری پرسون، از احداث مرکز آموزش عالی وکلا در لرستان خبر داد و گفت: سال نو را با افتتاح مرکز عالی وکلا در لرستان آغاز خواهیم کرد. این مرکز به صورت تخصصی با حضور حقوقدانان بومی و کشوری راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: مرکز آموزش عالی وکلا با هدف آموزش تخصصی مدرسین این رشته افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش سهمیه آزمون وکلا و کارشناسان در استان یاد آور شد: در تعیین تعرفه‌ها و دستمزد کارشناسان نیز وضعیت مالی، تمکن افراد و حجم کار ارجاعی مورد توجه قرار می‎گیرد.

رزم وکلا، کارشناسان و قضات را ضلع‌های تشکیل دهنده یک دادرسی عادلانه را در پرونده‌ها دانست و افزود: امسال به توجه به ضرورتی که وجود داشت دو جلسه با حضور اعضاء هیئت مدیره مرکز وکلا و کارشناسان برگزار شد و تعامل ارزشمندی با هدف عدالت و کمک به مردم ولایت‌مدار لرستان بین مجموعه دادگستری، مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه در استان شکل گرفت.

رئیس‌کل دادگستری استان لرستان اجرای عدالت را سبب رضایت مردم، صلابت و اقتدار قوه قضائیه دانست و عنوان کرد: قضات و وکلا تشکیل دهنده بال‌های فرشته عدالت هستند که همواره باید با همفکری به تحقق اجرای عدالت کمک کنند.

رزم تصریح کرد: هنگامی که وکیل و کارشناس یک مجوز یا پروانه وکالت دریافت می‌کند باید بداند که این شان والایی است که به برکت نظام شامل حالش شده است بنابراین باید قدردان این موضوع باشد.

وی با تاکید بر اینکه شئونات لازم وکلا و کارشناسان باید رعایت شود اظهار داشت: التزام عملی به اسلام، قانون اساسی و احراز شرایط عمومی برای اخذ مجوز وکالت لازم و ضروری است.

رئیس کل دادگستری لرستان عنوان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در فواصل زمانی، جلسات هم‌اندیشی دستگاه قضایی با وکلا و کارشناسان برگزار و در تمام دوره‌های آموزشی از وکلا و کارشناسان برای حضور در کلاسها دعوت می‌شود.

رزم با بیان اینکه آمادگی لازم برای برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز وکلا و کارشناسان وجود دارد عنوان کرد: مجموعه مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه وابسته به قوه‌ای هستند که تحت امر ولایت مطلقه فقیه ایفای نقش می‎کند بنابراین با توجه به اهمیت موضوع می‌طلبد رعایت ظواهر و شئونات اسلامی متناسب با این اهمیت جایگاه مد نظر قرار گیرد‌.

مهدی بیرانوند روژمان استان لرستان

233582