یزد تنها استان برگزار کننده کنگره شهدا در سال جاری

نماینده استاندار در ستاد کنگره ملی شهدای استان یزد در نشست خبری مدیران اجرایی ستاد دومین کنگره ملی شهدای استان یزدگفت: به برکت کنگره ملی شهدای استان این مشکلات تا حدودی مرتفع شده است.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، سردار مهدی فرهنگ دوست در نشست خبری کمیته اجرایی کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان دارالعباده و دارالعلم یزد در حسینیه سید محمد آقا با اشاره به اینکه امسال استان های یزد، قم، زنجان و ایلام موظف به برگزاری کنگره بودند که با توجه به شرایط کرونایی تنها استان یزد حاضر به برگزاری شد گفت: در برگزاری این کنگره یک تصمیم ویژه و خلاف عرف گرفته شد و آن هم اجرای ۴۰ برنامه شاخص با محوریت خدمت رسانی بود که این ۴۰ خدمت زبانزد استان های دیگر شده و تا کنون بیش از ۶۰ درصد آن اجرایی و تا اجلاسیه نهایی کنگره به پایان می رسد.

جانشین دبیر کل کنگره چهار هزار شهید استان یزد با اشاره به برگزاری هر ۱۰ سال یکبار این کنگره در کشور اظهار داشت: همه دستگاه ها و ادارات استان برای اجرایی کردن این چهل خدمت پای کار آمدند که هر چند پس از اجلاسیه کنگره در عمل این چهل خدمت به پایان می رسد اما ثمره و نتیجه آن ادامه خواهد داشت.

فرهنگ دوست در ادامه؛ قربانی هزار و ۵۰۰ گوسفند تاکنون و توزیع بین نیازمندان به نیت شهدا، تجلیل از خانواده و همسران شهدا، برگزاری یادواره شهدا در تمام شهرستان ها با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، نصب المان شهدا در تمامی گلزار های شهدا را از جمله اقدامات به منظور بزرگداشت شهدا در استان برشمرد و تصریح کرد: البته اقدامات انجام شده در کمیته های محرومیت زدایی، تالیفات، ورزش و جوانان، برنامه و بودجه، فضا سازی، هنری و رسانه و ارتباطات قابل تقدیر بوده است.

محمد علی شاه حسینی نیز در این نشست با اشاره به وجود صمیمیت بسیار خوب بین دستگاه های برگزار کننده، اجرایی، نظامی و قضایی استان گفت: تاکنون اقدامات ماندگار خوبی در راستای برگزاری کنگره ملی شهدا انجام شده است.

نماینده استاندار در ستاد کنگره ملی شهدای استان یزد مسکن، جهیزیه، معیشت را از جمله مشکلات مهم امروز مردم دانست و ابراز داشت: به برکت کنگره ملی شهدای استان این مشکلات تا حدودی مرتفع شده است.

سید کاظم پارساییان جانشین فرمانده سپاه الغدیر در کنگره شهدای استان شهدا را شمع محفل بشریت دانست و گفت: بر خلاف انتظارات دومین کنگره ملی شهدای استان یزد با چهل خدمت شاخص در حال برگزاری بوده و همکاری و همت خیرین استان در انجام اقدامات خیرخواهانه قابل ستایش است.

انتهای پیام/

حیران_استان یزد

233527

مطالب مرتبط