تحصیل800 دانش‌آموز در مدارس راهیان طرح کوثر آذربایجان‌غربی

مسوول موسسه فرهنگی آموزشی فرهنگی راهیان کوثر سپاه شهدا آذربایجان‌غربی گفت: سپاه شهدا آذربایجان‌غربی از سال ۹۷ مدارس راهیان کوثر را در استان راه‌اندازی شد و در حدود ۸۰۰ دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، حسین وفاکار در گفت‌وگو با خبرنگار پرسون در خصوص تاسیس مدارس سپاه اظهار داشت: هدف از مشارکت سپاه در امر آموزش و پرورش این است که دانش آموزان و جوانان مومن و متدین در طراز انقلاب اسلامی تربیت کند و این موسسه در مدارس راهیان کوثر به دنبال ایجاد فضای تربیتی و آموزشی سالم برای دانش آموزان است.

وی ادامه داد: در این راستا مدارس راهیان کوثربرنامه‌های گوناگونی را مورد توجه قرار داده که دانش‌آموزان با دستاوردهای انقلاب اسلامی که با حضور شجاعانه و ایثارگرانه شهدا و جانبازان و با تحمل سختی‌های بسیار به دست ما رسیده آشنا شده و سپاه در نظر دارد با راه‌اندازی این مدارس فرزندانی تربیت کند که از این دستاوردهای انقلاب اسلامی حفاظت و حراست کند.

مسوول موسسه فرهنگی آموزشی فرهنگی راهیان کوثر سپاه شهدا آذربایجان‌غربی افزود: ما در ابتدای راه هستیم و این موضوع طبیعی است که با موانع و مشکلاتی مواجه باشیم امابسیج و سپاه تمام سعی و توان خود را خواهد کرد که با امید به خدا و با مشارکت مردم بر مشکلات فائق آید و مدارس نمونه‌ای را در سطح کشور راه اندازی کند.

وی ادامه داد: سپاه شهدا برای راه‌اندازی مدارس کوثر سعی داشته تمام چهار چوب و دستورالعمل‌های آموزش و پرورش را رعایت کند و در خصوص مسائل پرورشی و تربیتی دستورالعمل‌های برجسته و شاخصی در برنامه‌کاری خود در نظر گرفته‌اند.

وفاکار تصریح کرد: در آذربایجان‌غربی ۱۲ مدرسه راهیان کوثر سپاه در مقاطع پیش دبستانی تا مقطع دوم متوسطه راه‌اندازی شده است که ۱۱ مدرسه از این مدارس فعال هستند و مدارس به تمام امکانات آموزشی و پرورشی تجهیز شده‌اند.

وی یادآورشد: در نظر داریم هشت مدرسه دیگر را نیز تا پایان سال ۱۴۰۱ راه‌اندازی کنیم که مجموع مدارس سپاه به تعداد ۲۰ مدرسه افزایش پیدا خواهد کرد.

مسوول موسسه فرهنگی آموزشی فرهنگی راهیان کوثر سپاه شهدا آذربایجان‌غربی عنوان کرد: مدارس راه اندازی شده شامل پنج مدرسه پسرانه و ۶ مدرسه دخترانه است که پرسنل این مدارس از افراد مجرب و با تجربه می‌باشند.

وی در خصوص راه‌اندازی مدارس کوثر بیان کرد: ما با راه‌اندازی این مدارس به یاری آموزش و پرورش آمده‌ایم و متولی این امر نیز آموزش وپرورش است که تمام ابلاغ‌های و دستورالعمل‌های آموزش و پروش در این مدارس اجرا و رعایت شده است.

وفاکار با اشاره تامین منابع مالی مدارس اذعان کرد: منابع اولیه برای راه‌اندازی مدارس راهیان کوثر از جمله مکان و تجهیزات لازم، توسط سپاه شهدا تامین شده اما اداره این مدارس خودگردان می‌باشد به طوری‌که والدین دانش‌آموزان مبلغی را به عنوان شهرینه در نظر می‌گیرند که این مبلغ نیز ناچیز است تا هزینه‌های روزمره مدرسه تامین شود.

این مقام مسوول اعلام کرد: از سال ۹۷ مدارس راهیان کوثر فعالیت خود را در استان آغاز کردند و در حدود ۸۰۰ دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند اما متاسفانه با توجه به شیوع کرونا طی امسال والدین رغبت چندانی برای ثبت نام در مدارس غیرانتفاعی نداشتند و پیش بینی می‌شود در سال آینده مدارس سپاه با تمام ظرفیت و در حدود یک هزار و 200 نفر دانش‌آموز اقدام به ثبت نام کند.

وی خاطرنشان کرد: بحث‌های تربیتی و پرورشی و اخلاقی در این مدارس بیشتر مورد توجه مدیران قرار دارد و با راه‌اندازی هییت‌های مذهبی، فعالیت‌های فرهنگی‌، سرود و تئاتر و دکلمه‌خوانی و مسابقات کتاب‌خوانی سعی می‌شود برای تربیت فرزندان گام موثری برداشته شود.

وفاکار بیان کرد: امکانات متعددی برای فعالیت‌های فوق‌برنامه‌ای برای دانش آموزان در نظر گرفته شده و تمام اردوگاه‌های که در اختیار سپاه قرار دارد و امکاناتی همچون آمفی تئاتر، سالن‌های ورزشی، استخر در اختیار مدارس است و اولویت اول سپاه برای استفاده از این امکانات مجموعه‌ها برای مدارس کوثر می‌باشد.

وی ادامه داد: تربیت نیروی خلاق و مومن و متدین و وفادار به انقلاب اسلامی از جمله اهداف این مدارس است و راه‌اندازی این مدارس در واقع تحقق سند تحول بنیادی آموزش و پرورش است.

مسوول موسسه فرهنگی آموزشی فرهنگی راهیان کوثر سپاه شهدا آذربایجان‌غربی یادآور شد: تمام مدارس سپاه باید هوشمندسازی شود و بیشتر مدارس راهیان کوثر به این امکانات مجهز شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: در سطح کشور ۶۰۰ مدرسه راهیان کوثر راه‌اندازی شده و در حال فعالیت هستند و این مدارس از لحاظ تربیتی و آموزشی مطمعن‌ترین و بهترین مدارس بوده و کارکنان نیرو‌های مسلح برای ثبت‌نام فرزندان خود می‌توانند از ۲۰ درصد تخفیف برخوردار شوند.

انتهای پیام/

232880