رئیس تشخیص و درمان دامپزشکی استان خبر داد؛

افتتاح خط تولید سموم مایع دامی در مهریز یزد همزمان با ایام الله دهه فجر

رئیس تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت: برای اولین بار در یزد خط تولید سموم مایع دامی توسط شرکت اکسیر کشاورزی در شهرک صنعتی شهرستان مهریز راه اندازی شد

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، محمد صادقی؛ رئیس تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت: برای اولین بار در یزد خط تولید سموم مایع دامی توسط شرکت اکسیر کشاورزی در شهرک صنعتی شهرستان مهریز راه اندازی شد که می تواند نیاز استان به سموم دامی را در مقابله با انگل‌های خارجی دام ها که بسیار حائز اهمیت می باشد، تامین نماید.

وی افزود: این شرکت سموم پر مصرف دامی از قبیل سایپرمترین و دلتامترین را تولید می کند که سموم دامی این شرکت بر علیه کنه ها، مگس ها، کک، شپش و دیگر آفات دامی مورد استفاده قرار می گیرد. به گفته مسئولین شرکت، این سموم علاوه بر داشتن خاصیت کشندگی بالای آفات، برای دام و حیوانات اثرات سوئی ندارد.

صادقی این اقدام را گام موثری در جهت شعار سال و نیل به اهداف سازمانی که همانا تامین امنیت غذایی جامعه است دانست و گفت: از بین بردن انگل‌ها در پیشگیری از بسیاری بیماری‌ها موثر می باشد چراکه باعث می شود سیستم ایمنی بدن دام تقویت شود و همچنین این عمل در رشد و تولیدات دام اثر مستقیم دارد که در روند اقتصادی این صنعت نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت.

لازم به ذکر است که خط تولید سموم مایع دامی این شرکت همزمان با ایام الله دهه فجر و با حضور مدیر کل دامپزشکی استان یزد، مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری و فرماندار مهریز افتتاح و به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/

231572

مطالب مرتبط