۲ واحد تولیدی در منطقه آزاد اروند به بهره‌برداری رسید

همزمان با چهارمین روز دهه مبارک فجر، 2 واحد تولیدی در شهرک صنعتی آبادان که سال‌ها متروکه و تعطیل بود با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با حضور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند بار دیگر به چرخه تولید و فعالیت بازگشتند.

به گزارش سایت خبری پرسون، واحد صنعتی کامیاب پلاست اروند با سرمایه گذاری ۴۳۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۰۲ نفر مستقیم و غیر مستیم با تولید انواع تولید نایلون، نایلکس، سفره یک بار مصرف و پلاستیک فریزری با هدف تامین نیاز بازار داخلی و با حضور مسئولان محلی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

همچنین واحد صنعتی پیشگام صنعت شمس اروند با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریال با خط تولید دستگاه‌های نایلون و نایلکس و ایجاد اشتغال برای ۱۱۵ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم بهره‌برداری شد.

بنابراین گزارش معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند چهارشنبه در آیین بهره‌برداری از این ۲ پروژه گفت: این ۲ پروژه با اعتباری افزون بر ۵۹۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در شهرک صنعتی آبادان افتتاح و به بهره‌برداری رسیدند.

سید علی موسوی افزود: با بهره‌برداری از این ۲ کارخانه برای بیش از ۷۰ نفر اشتغال‌زایی در منطقه ایجاد شد.

وی بیان کرد: این شرکت‌ها در زمینه تولید انواع فیلم تک لایه پلی اتیلن و دستکش‌های یک بار مصرف و همچنین تزریق پلاستیک و مواد پولیمری فعالیت می‌کنند.

معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند اظهار داشت: این ۲ واحد صنعتی پانزدهمین و شانزدهمین پروژه بهره‌برداری شده در سال جهش تولید در سرزمین فتح به شمار می‌روند که در هفته آینده نیز پنج پروژه دیگر افتتاح خواهند شد.

موسوی گفت: راهبرد سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص صنایع و واحدهای صنعتی، توسعه کسب و کارهای کوچک است ضمن اینکه فعال سازی واحدهای راکد در اولویت این سازمان خواهد بود.

وی میزان سرمایه گذاری داخلی ۱۶ پروژه افتتاح شده در سال منطقه آزاد اروند را ۲ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: ۴۷ میلیون دلار نیز سرمایه گذاران خارجی اقدام به افتتاح پروژه در شهرکهای صنعتی آبادان و خرمشهر کردند که برای ۴۵۰ نفر به صورت مستقیم و هزار و ۴۳۰ نفر نیز به صورت غیر مستقیم ایجاد اشتغال شد.

231517