بستری شدن 77 بیمار جدید مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌‌غربی گفت: طی 24 ساعت گذشته تعداد ۷۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا، که ۳۱ تن از این افراد اهل ارومیه‌ هستند، در مراکز درمانی استان بستری شدند که مجموع بیماران بستری شده مبتلا به ویروس کووید 19 در مراکز درمانی استان به ۳۹۲ تن افزایش یافته است.

به گزارش سایت خبری پرسون، از آذربایجان‌غربی جواد آقازاده اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته در آذربایجان‌غربی با فوت شدن سه بیمار کرونایی در ارومیه، شاهین‌دژ و شوط، مجموع فوت‌شدگان از کرونا در استان به سه هزار و ۵۳۲ تن رسید.

وی افزود: در این مدت با بستری شدن ۷۷ بیمارجدید، که ۳۱ تن از این افراد اهل ارومیه‌ هستند، مجموع بیماران بستری شده در مراکز درمانی استان به ۳۹۲ تن افزایش یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به بیماران بستری شده در بخش مراقبت‌های ویژه اعلام کرد: تعداد بیماران بستری شده، در مراکز آی سی یو ۱۲۷ نفر می‌باشد که از این تعداد ۲۶ نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

آقازاده یادآور شد: طی 24 ساعت گذشته نتایج آزمایش ۲۵۲ بیمار مراجعه کننده به مراکز درمانی استان مثبت اعلام شده است.

وی تاکید کرد: عادی انگاری ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی شرایط را بسیار خطرناک خواهد کرد و اگر شرایط به همین صورت ادامه پیدا کند و پیشگیری‌ها و محدودیت‌های کرونایی دوباره اعمال نشود شاهد موج چهارم کرونا با تلفات سنگین‌تر در استان خواهیم بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد: بهترین و تنها راه مبتلا نشدن به بیماری کرونا اجتناب از دورهمی‌ها و مکان‌های پرجمعیت است و به طور حتم باید افراد از ماسک استفاده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

انتهای پیام/

231448