131فقره انشعاب غیرمجاز آب در شهرستان خواف کشف شد

مدیر امور آبفای خواف اظهار داشت: وجود انشعاب غیرمجاز و دست‌کاری شبکه آبرسانی توسط افراد احتمال ایجاد آلودگی در شبکه را همراه دارد و این امر اثر کلر زنی را نیز از بین برده و ضریب بهداشتی آب آشامیدنی را کاهش می‌دهد.

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان جنوبی، سید حسن رضائیان در همین رابطه افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده افرادی که به هر دلیلی تاکنون به‌صورت غیرمجاز از آب آشامیدنی استفاده کرده اندبا خوداظهاری از بخشودگی خسارت وارده به امور برخوردار و در صورت عدم منع قانونی انشعابات غیرمجاز خود را به مجاز تبدیل خواهندکرد.

وی با اشاره به انشعابات غیرمجاز به عنوان مهمترین عامل هدر رفت آب گفت: بروز عدم تعادل فشار در شبکه توزیع احتمال نشت آلاینده‌ها به شبکه در هنگام کاهش فشار شبکه، احتمال ایجاد آلودگی در شبکه هنگام اتصال به شبکه و استفاده بیش از حد استاندارد از آب، تشدید نشت از این انشعابات به علت استفاده از اتصالات و لوله‌های غیراستاندارد و نصب غیراصولی آن وتضییع حقوق سایر مشترکین از جمله مشکلاتی است که انشعابات غیرمجاز به وجود می‌آورند.

مدیر امور آبفای خواف در انتها از کلیه ساکنین شهرها و روستاهای شهرستان خواف درخواست کرد تا هرگونه تخلف در خصوص انشعابات آب را از طریق شماره تماس با سامانه ارتباط مردمی ۱۲۲ اعلام تا نسبت به پیگیری آن اقدام شود.

231268

مطالب مرتبط