بازخوانی اندیشه های امامین انقلاب در رابطه با مادران و همسران شهداء

یادداشت/مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار در یادداشتی به بازخوانی اندیشه های امامین انقلاب در رابطه با مادران و همسران شهداء پرداخته است.

سایت خبری پرسون ـ حجت الاسلام حکمت حکیمی فر؛ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار در یادداشتی به بازخوانی اندیشه های امامین انقلاب در رابطه با مادران و همسران شهداء پرداخته است.

امام خمینی(ره): با این که اطمینان داریم که خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان و اسرا و مفقودین هیچ گاه راضی نشده و نمی‌شوند که در برابر ایثار عزیزانشان که فقط به خاطر خدا و رسیدن به کمال بوده است، سخن از رفاه و مادیات به میان آید و همت آنان بلند‌تر از این مقوله‌هاست، ولی بر دست‌اندرکاران نظام است که ذوق و استعداد و توان خود را در هر چه بهتر رسیدن به امور معنوی و مادی و ارزشی و فرهنگی این یادگاران هدایت و نور به کار گیرند و از خدمت بی‌شائبه و بی‌منت به آنان دریغ نکنند؛ هر چه انقلاب اسلامی ایران دارد از برکت مجاهدت شهدا و ایثارگران است. من می‌دانم که بسیاری از خانواده‌های عزیز شهدا و جانبازان و اسرا و مفقودین به خاطر مناعت طبع و بزرگواری و اخلاق کریمه خود در مصایب و مشکلات زندگی به مسئولین مراجعه نکرده‌اند و یا مراجعه‌شان به حداقل بوده است. و همه نیز می‌دانیم که اکثریت این قشر و رزمندگان عزیز اسلام از طبقات محروم و کم درآمد بودند و مرفهین کمتر دل برای انقلاب سوختند، ولی وظیفه ماست که در حد توان و مقدورات قدر‌شناس زحمات آنان باشیم و من میل ندارم که این قدر‌شناسی فقط در حد تعریف و تمجید ظاهری خلاصه شود بلکه باید در همه نوع امتیازات اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی به آنان بها داده شود.

مؤثرترین و نقش‌آفرین‌ترین عناصر کشور

امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی): خانواده شهیدان و ایثارگران از نظر تأثیر و ارزش رفتار و حرکت، فقط با خود شهدا قابل مقایسه هستند؛ با هیچ قشر دیگرى در انقلاب، این مجموعه قابل مقایسه نیستند. ارزش آن مادران و پدران، آن همسران و فرزندان و بازماندگان که حرمت خون شهیدشان را حفظ کردند و خودشان با صبرشان، با گذشتشان مظهر دیگرى شدند از فداکارى در پیشبرد اهداف انقلاب، این است که یکى از مؤثرترین و نقش‌آفرین‌ترین عناصر کشورند. نمى‌خواهیم تعارف کنیم یا خوشامد بگوییم؛ مى‌خواهیم حقیقت مطلب آن‌چنان که هست، روشن شود.(27/2/1386)

من به شما عرض مى‌کنم که اى پدران و مادران و همسران و فرزندان و برادران و خواهران شهدا! این آبرو و این روحیه را براى خودتان حفظ کنید؛ همچنان که بحمداللّه حفظ کرده‌اید. دنیا تاریک و پُر از ظلم است. ملتها تنهایند و احتیاج به پشت‌گرمى دارند. روحیه‌ى شما و تداوم نهضت شما و استقامت شما، مایه‌ى روحیه و پشت‌گرمى براى ملتهاست. شما زنان مسلمان، براى زنان فلسطین و زنان کشورهاى اسلامى، مایه‌ى دلگرمى هستید. صریحاً مى‌گویند که ما از شما به‌خصوص از شما جوانان یاد گرفته‌ایم. این مقاومت را حفظ کنید و این ایستادگى را غنیمت بشمارید. با استقامتتان، با وحدتتان، با حضورتان در صحنه‌هاى گوناگون سیاسى و اقتصادى و سازندگى و اداره‌ى کشور و با پیشبرد کارها و پشت سر مسئولان قرار گرفتن، آبرویى را که به اسلام داده‌اید، تداوم ببخشید؛ شماها اسلام را زنده کردید.(11/10/1370)

حکمت حکیمی فر، مدیر حوزه علمیه بیجار و امام جمعه توپ آغاج

230015