کتاب «شیخ‌الشهدای کردستان» پرفروش اثر در نمایشگاه کتاب تهران

رئیس اداره تالیف و نشر و کتابخانه‌های ایثار و شهادت از کتاب «شیخ‌الشهدای کردستان» به عنوان اثر پرفروش نشر شاهد در نمایشگاه بین‌المللی مجازی کتاب تهران یاد کرد.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، زهرا شیرکوند؛ رئیس اداره تالیف و نشر و کتابخانه‌های ایثار و شهادت امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کتاب «شیخ‌الشهدای کردستان» به زندگی و سیره شهید حاج ماموستا ملامحمد شیخ‌الاسلام می‌پردازد.

ماموستا محمد شیخ‌الاسلام سوم فروردین‌ سال ۱۳۱۵ هجری شمسی در خانواده‌ای مذهبی در یکی از روستاهای شهرستان بانه از توابع استان کردستان چشم به جهان گشود.

ماموستا شیخ‌الاسلام قریب به نیم قرن از عمر خود را به تدریس و تربیت طالبان علم پرداخت که نتیجه آن را می‌توان در تربیت روحانیان و ماموستاهایی دید که همگی آنها از الگوها و نمونه‌های منطقه هستند.

وی نزدیک به ۲۰ سال در سقز و بانه به ‌صورت سنتی در حجره طلاب و هم در مدارس رسمی علوم دینی و کلاسیک به امر تدریس، تحقیق و تفحص پرداخت و حدود ۳۰ سال نیز در سنندج همزمان که سمت امام جماعت مسجد «سید قطب» را برعهده داشت به امر تدریس، تحقیق و پژوهش در مدارس دینی، آموزش و پرورش و دانشگاه‌های استان مشغول بود.

شیخ‌الاسلام 6 سال در دانشگاه مذاهب اسلامی تهران، حدود ۲۰ سال در دانشکده الهیات دانشگاه تهران و ۱۰ سال در دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحدهای سنندج و سقز و سایر دانشگاه‌های سطح استان به تربیت طلاب علوم دینی و دانشجویان مشغول بود.

سرانجام فعالیت‌های علمی، دینی و فرهنگی ماموستا شیخ‌الاسلام و تلاش‌های خستگی‌ناپذیرش در راه اعتلای وحدت کلمه و دین اسلام باعث شد تا هدف کینه‌توزان و دشمنان اسلام قرار گیرد و در ۲۷ رمضان (شب قدر) سال ۱۳۸۸ بعد از اقامه نماز مغرب در مقابل مسجد سیدقطب سنندج به‌دست عوامل مزدور به فیض شهادت نایل آید.

عباسعلی ـ استان کردستان

229738