مدیرعامل مایکرواستراتژی:

بیت کوین هر سال ۲۰۰ درصد رشد خواهد کرد تا در نهایت از بازار طلا عبور کند

مایکل سیلور (Michael Saylor)، مدیرعامل مایکرواستراتژی، در مصاحبه اخیر خود عنوان کرد که بیت کوین سالانه ۲۰۰ درصد رشد می‌کند. به‌عقیده او این رشد تا زمانی که طلا، نقره، بدهی‌های دولتی، شاخص‌های اوراق قرضه و شاخص‌های بورس را از ارزش بیندازد، ادامه خواهد داشت.

به گزارش سایت خبری پرسون از دیلی هودل، مدیرعامل شرکت مایکرواستراتژی (Microstrategy)، یکی از بزرگترین شرکت سهامی عام فعال در حوزه اطلاعات، گفت که از نظر او ارزش بیت کوین سالانه ۳ برابر می‌شود. او معتقد است این اتفاق تا زمانی دیگر دارایی‌هایی که به‌عنوان ذخیره ارزش مقبولیت دارند، ارزشی نداشته باشند، ادامه خواهد داشت.

سیلور در مصاحبه‌ای با دنیلا کامبون (Daniela Cambone) از موسسه استنسبری ریسرچ (Stansberry Research) توضیح داد که بیت کوین یک انرژی پولی است که به لطف سیاست‌های پولی ناپایدار به رشد خود و احتمالا جذب صدها تریلیون دلار ارزش ادامه خواهد داد.

در یک محیط انبساط پولی که به نظر من نرخ تورم پولی تا ۱۵ درصد افزایش پیدا می‌کند، این ۳۰۰ تریلیون دلار پول باید یک ذخیره ارزش بیابد که از جنس مشتقات پول فیات نباشد. این بدین معناست که بیت کوین به رشد ادمه می‌دهد و نیروی پولی آن نیز همچنان رشد می‌کند. بیت کوین احتمالا سالانه ۲۰۰ درصد رشد می‌کند. این رشد تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که بیت کوین دارایی‌هایی مثل طلا، نقره، بدهی دولتی، شاخص‌های اوراق قرضه، شاخص‌های بورس و همه منابع انرژی پولی را که صرفا ذخایر ارزش برای مردمی هستند که نمی‌خواهند قدرت خرید خود را از دست دهند و نیازمند یک دارایی کمیاب هستند، از ارزش بیاندازد.

با توجه به این مسأله، من واقعا پایانی نمی‌بینم. من فکر می‌کنم که [ارزش بیت کوین] برای یک دهه دیگر نیز با نرخی تقریبا مشابه آنچه در دهه گذشته شاهد بوده‌ایم، رشد خواهد کرد.

سیلور که به شدت حامی بیت کوین است، همچنین اظهار داشت که این گل سرسبد دارایی‌های رمزنگاری‌شده در مدتی که طلا باید می‌درخشید، از این فلز باارزش سبقت گرفت.

بیت کوین در ۱۲ ماه گذشته ۳۰۰ درصد رشد داشته در حالی که ارزش طلا ۱۵ درصد افزایش یافته است. اگر می‌خواستید سالی داشته باشید که طلا عملکرد خوبی نشان دهد، سالی که بی‌ثباتی سیاسی با انبساط مالی همراه شود، امسال (۲۰۲۰) بهترین سالی بود که من در سراسر زندگی به خاطر دارم. شاید در دهه ۷۰ [میلادی] چنین چیزی بوده باشد، اما در ۲۰ یا ۳۰ سال اخیر، ۲۰۲۰ سالی بود که طلا باید خوب عمل می‌کرد، اما نکرد.

افزون بر این، سیلور به ویژگی‌هایی از بیت کوین اشاره کرد که آن را به عنوان یک دارایی ذخیره ارزش از طلا و ملک بهتر می‌کند.

حالا چرا بیت کوین دارایی بهتری است؟ خب، چون یک دارایی پولی کاملاً مناسب در فضای سایبری است. هیچ وزنی ندارد، به همین خاطر می‌توان آن را با سرعت نور منتقل کرد. هیچ حوزه قضایی ندارد. طلا باید در خزانه‌ای در منهتن یا لندن نگهداری شود و بانک‌ها، برخی عوامل یا دولت‌ها روی آن کنترل دارند. نمی‌توان با یک حرکت سر میلیاردها دلار طلا را در چند ثانیه از یک سوی کره زمین به سوی دیگر آن منتقل کرد.

اگر صد میلیون دلار داشته باشید و زمینی در کالیفرنیا بخرید، فرماندار کالیفرنیا نسبت به ارزش زمین شما تا حدودی اختیار دارد. دولت می‌تواند دارایی را تضعیف کند؛ اما در مورد بیت کوین، دولت نمی‌تواند به این راحتی به آن آسیب بزند. قوانین فیزیک تاثیری روی این دارایی ندارد و مهندسی نرم‌افزار آن را ارتقا می‌دهد.

مدیرعامل مایکرواستراتژی: بیت کوین هر سال ۲۰۰ درصد رشد خواهد کرد تا بالاخره از بازار طلا عبور کند

229723