ایجاد روستای شناور سازگار با محیط زیست در هلند+عکس

یک شرکت معماری هلندی از ساخت خانه‌های شناور بر روی آب و سازگار با محیط زیست به منظور تکمیل یک طرح روستایی در این کشور خبر داده است.

به گزارش سایت خبری پرسون به نقل از نیواطلس، شرکت استودیو آی ۲۹ در هلند قصد دارد در مجموع ۴۶ خانه شناور بر روی آب بسازد و برای تأمین انرژی مورد نیاز این خانه‌ها از صفحات خورشیدی استفاده کند. همچنین یک سیستم تخلیه زباله سازگار با محیط زیست برای این منازل در نظر گرفته خواهد شد.

روستای یادشده در یک منطقه صنعتی قدیمی در شمال آمستردام پایتخت هلند ایجاد می‌شود و هدف از تأسیس آن نمایش مزایای بهره‌مندی از ساختمان‌های سازگار با محیط زیست است.

هر خانه شناور از طریق یک اسکله هوشمند به دیگر خانه‌ها متصل شده و البته هر یک از آنها به طور مستقل به ساحل نیز راه دارند. هلند قصد دارد خانه‌های شناور بر روی آب را به بخشی از اکوسیستم شهری در این کشور مبدل کند، امری که با توجه به بالا بودن سطح آب در این کشور راهی برای اسکان جمعیت محسوب می‌شود.

از این طریق می‌توان از انرژی آب و محیط برای تأمین نیازهای روزمره بهره گرفت، ضایعات را به حداقل رساند و به علاوه فضایی برای تنوع زیستی طبیعی به وجود آورد.

این خانه‌ها دارای نمای بیرونی همراه با الوار سیاه رنگ با سقف شیب دار، فضای باز و نور طبیعی فراوان هستند. شرکت سازنده با بهینه سازی نقشه داخلی این خانه‌ها، تابش نور طبیعی را در داخل آنها تضمین کرده است.

در طبقه زیرزمین این خانه دو اتاق خواب یک نفره، حمام مشترک، خشکشویی و سالن روباز وجود دارد که می‌تواند به عنوان اتاق کار نیز مورد استفاده قرار گیرد. فضای اتاق نشیمن از پنجره‌های شیشه‌ای از کف تا سقف تشکیل شده و اتاق خواب‌ها با یک دیوار و در شیشه‌ای مجهز شده‌اند تا از این نور طبیعی نیز استفاده شود.

229624