سلیمی؛

وزارت خارجه برای اقدام متقابل در تحریم ها 6 سال تاخیر داشته است

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: تحریم ترامپ را به فال نیک می گیریم با این حال این سوال وجود دارد که وزارت خارجه برای انجام چنین کاری 6 سال تاخیر داشته است.

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا سلیمی ، با اشاره به اینکه ایران مقامات ارشد دولت آمریکا از جمله ترامپ و پمپئو را تحریم کرده است، گفت: این پذیرفته نبود که آمریکا دست به تحریم های ظالمانه و یک طرفه بزند، ترور و توهین کند، حتی اقدامات غیر انسانی از جمله تحریم دارویی را رقم بزند و مقامات ایران دست روی دست بگذارند.

نماینده مردم محلات در مجلس بیان کرد: اقدام وزارت خارجه هرچند که با تاخیر صورت گفت اما کار درستی بود، اعتقاد داریم که این تحریم ها و چنین اقداماتی باید بعد از اولین تحریم هایی که با وجود برجام اعمال شد صورت می گرفت و مقابله به مثل میکردیم.

وی تاکید کرد: با این حال تحریم ترامپ را به فال نیک می گیریم با این حال این سوال وجود دارد که وزارت خارجه برای انجام چنین کاری 6 سال تاخیر داشته است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از وزارت خارجه انتظار می رود که مسائل را دقیق و به موضع پیش بینی کند، چرا که کارشناسان بارها اعمال چنین تحریم هایی را گوشزد کرده بودند اما از آنجایی که وزارتخانه تصور می کند فقط او می فهمد زیر بار این توصیه در زمان درست نمی رفت.

گفتنی است سعید خطیب‌ زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه از تحریم مقامات ارشد دولت آمریکا بواسطه نقش و دخالت در اقدامات تروریستی و ضد حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران و اتباع ایرانی خبر داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در اجرای قانون« مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی امریکا در منطقه » مصوب مجلس شورای اسلامی تعدادی از اشخاص آمریکائی را به دلیل ارتکاب جنایات تروریستی، ترویج و حمایت از تروریسم که تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین المللی است و نیز به دلیل نقض قواعد اساسی و اصول بنیادین حقوق بین الملل از جمله حقوق بشر، در فهرست تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران قرار داد.

منبع:خانه ملت

229509

مطالب مرتبط