فریده سپاه منصور در گفت وگو با پرسون مطرح کرد:

تلویزیون خیلی دیر به سراغ وقایع دهه 60 رفت / کشتار منافقین جلوی چشمم است

فریده سپاه منصور بازیگر فیلم «مهمان مامان» گفت: در مورد وقایع دهه 60 شبکه های خارجی خیلی به نفع خودشان تبلیغ انجام دادند تا جنایت های آن سالها و فعالیت های منافقین را عادی جلوه دهند و تلویزیون خیلی دیر به سراغ به تصویر کشیدن این وقایع تاریخی افتاد.

فریده سپاه منصور بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پرسون، پیرامون آخرین وضعیت فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: از سال گذشته به خاطر کرونا هیچ پیشنهادی را قبول نکردم، با اینکه کلی در این ایام پیشنهاد داشتم اما به خاطر سن بالا و بیماری زمینه ای دیابت به شدت از کرونا واهمه دارم و تصمصیم گرفتم فعلاً هیچ فعالیتی نداشته باشم و تا ببینیم در آینده خدا چه می خواهد.

وی در همین راستا ادامه داد: بهار سال گذشته تئاتر «تراس» به کارگردانی مسعود کرامتی را در سالن ناظرزاده کرمانی به روی صحنه بردیم و پس از آن در پاییز سال 98 سریال تاریخی «شاهرگ» به کارگردانی سید جلال اشکذری را جلوی دوربین بردیم و پس از آن با شیوع ویروس کرونا هیچ پیشنهادی را قبول نکردم و جزء قدم زدن در محوطه حیاط خانه خود حتی جای دیگری نرفته ام.

بازیگر سریال «شاهرگ» در خصوص بازخوردهای مخاطبین نسبت به پخش این سریال اضافه کرد: بازخوردها نسبت به سریال «شاهرگ» خوب بود و مردم کار را دوست داشتند، اما به عقیده بنده در مورد وقایع دهه 60 شبکه های خارجی خیلی به نفع خودشان تبلیغ انجام دادند تا جنایت های آن سالها و فعالیت های منافقین را عادی جلوه دهند و تلویزیون خیلی دیر به سراغ به تصویر کشیدن این وقایع تاریخی افتاد.

وی در ادامه افزود: چون پیش از پخش سریال «شاهرگ» مردم، علی الخصوص نسل جوان یک ذهنیتی دیگری نسبت به آن حوادث با دیدن آن تبلیغات پیدا کرده بودند، اما برای من که 74 سال سن دارم جنایت و کشتارهای منافقین جلوی چشم است، هر روز یک جا بمب گذاری اتفاق می افتاد و تقریباً شبیه اوضاع کشور افغانستان و یا عراق امروز بود.

بازیگر فیلم «مهمان مامان» در ادامه پیرامون تاثیر کرونا بر پیشنهادات کاری و میزان تولیدات اظهار کرد: اطلاع دقیقی از تعداد تولیدات و پیشنهادات همکاران ندارم، اما چیزی که می توانم یقیناً در موردش صحبت کنم این است که من در ایام کرونا واقعاً پیشنهادات کاری بیشتری نسبت به سابق داشتم و با توجه به میزان پیشنهادات فکر می کنم تعداد تولیدات نسبت به سابق حتی بیشتر هم شده است.

وی در خصوص زندگی در ایام کرونا اضافه کرد: شرایط برای همه سخت است و ما در حال گذر از دورانی هستیم که تاکنون تجربه نکرده بودیم، هرچند که خاطراتی در خصوص شیوع بیماری طاعون، وبا و ... شنیده بودیم، اما به قول معروف شنیدن کی بود مانند دیدن و مسئله ای که زندگی در این دوران را سخت می کند این است که نمیتوانیم فرزندمان را ببینیم و یا اینکه او را در آغوش بگیریم، اما در حال حاضر باید خود را با این شرایط وفق بدهیم.

این بازیگر سینما در خصوص وضعیت معیشتی هنرمندان در این روزها و حمایت مسئولان ذی‎ربط اذعان کرد: از پروژه «87 متر» آقای عیاری تماس گرفتند و گفتند که مبلغی شما از پروژه طلب دارید و ما می خواهیم واریز کنیم در صورتی که من اصلاً تصور نمی کردم که حسابی با دوستان داشته باشم و به جزء آن یک میلیون هم خانه سینما پرداخت کرد و سایر ارگان های سینمایی همچون وزارت ارشاد و صدا و سیما و ... حتی هنر کارت که این همه صحبتش بود هیچ مبلغی را به ما پرداخت نکردند.

بازیگر سریال «87 متر» در خصوص تجربه همکاری با کیانوش عیاری اظهار کرد: خیلی تمایل داشتم که با آقای عیاری همکاری داشته باشم و زمانی که به بنده پیشنهاد داده شد با کمال میل پذیرفتم و هرچند که نقش کوتاهی دارم اما تجربه بسیار دلنشینی بود.

وی در خصوص اوضاع تئاتر و اینکه آیا وضعیت تئاتر به روزهای گذشته بازخواهد گشت یا خیر گفت: شک نکنید تئاتر مجدد به دوره رونق خود بازخواهد گشت، هرچند که هنوز هم بعضی از همکاران با رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در سالن ها مشغول به کارکردن هستند، چون تئاتر را نمی توان حذف کرد و خیلی از مردم تئاتر را حتی از سینما بیشتر دوست دارند.

بازیگر نمایش «تراس» در خصوص تغییر کاربری سالن های نمایش عنوان کرد: تغییر کاربری هم اگر اتفاق بیفتد همین سالن های کوچک خصوصی است که در سالهای گذشته به وفور در سطح شهر راه اندازی شده بود و گرنه سالن های تئاتر شهر، سنگلج، ایرانشهر، مولوی و ... را که نمی توانند تغییر کاربری بدهند.

وی در همین راستا ادامه داد: البته که آن دوستان هم حق دارند با توجه به هزینه ای کرده اند تمایل به بازگشت سرمایه دارند و در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم به اجرا رفتن نمایش تصمیم به تغییر کاربری دادند.

فریده سپاه منصور در پایان در خصوص افزایش سالن های نمایش در سطح شهر خاطر نشان کرد: تالبته که افزایش سالن اتفاق خوبی است، اما مسئله ای که این وسط پیش می آید پخش شدن تماشاگران در سالن های مختلف است و موجب می شود که بعضی از سالن های خالی بماند و آن جمعیت سابق حضور نداشته باشند، اما به طور کلی اتفاق مثبتی است.

229422