رئیس دانشگاه علمی کاربردی اصفهان:

ایجاد یک تیم برنامه ریزی در مراکز آموزشی لازم و ضرروری است

رئیس دانشگاه علمی کاربردی اصفهان گفت: مراکز آموزشی با تشکیل یک تیم برنامه ریزی در زمینه های مختلف برنامه 4 ساله خود را با دقت هرچه تمام تر تدوین کنند و در این راه ضرورت دارد تا تمامی بخش های یک سازمان دخیل شوند.

به گزارش سایت خبری پرسون، بهزاد رضائی با اشاره به ضرورت داشتن برنامه و نقش آن در رشد یک سازمان گفت: در هدایت یک مرکز آموزشی اینکه بدانیم مسیر را با چه ابزاری طی کنیم و فرصت ها، چالش ها و شاخص مربوط را با تدوین یک راهبرد مناسب مشخص کنیم دارای اهمیت است.

وی اضافه کرد: مراکز آموزشی با تشکیل یک تیم برنامه ریزی در زمینه های مختلف برنامه 4 ساله خود را با دقت هرچه تمام تر تدوین کنند و در این راه ضرورت دارد تا تمامی بخش های یک سازمان دخیل شوند تا برنامه ی کاربردی و قابل اجرا تدوین گردد، به همین دلیل وجود رابطه تنگاتنگ میان برنامه ریزان و متولیان اجرا امری ضروری است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی اصفهان با اشاره به اینکه خط مشی واحد استان در خصوص توسعه مراکز و رشته های اختصاص داده شده به آنها بر اساس سند راهبردی مراکز آموزشی خواهد بود گفت: روسای مراکز آموزشی در تدوین سند راهبردی خود به مزیت های نسبی منطقه، خوشه های شغلی و نیاز بازار توجه لازم را داشته باشند و به همین منظور یک برنامه تدوین شده تحت عنوان مقدمه که با استفاده از اسناد بالا دستی مربوط به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان که شامل آمار و اطلاعات بروز در زمینه های مختلف از جمله آمار و اطلاعات آموزش و پرورش و محصلین و نیاز های استان در این زمینه و مزیت های نسبی و غیره در اختیار مراکز قرار داده شده تا با در اختیار داشتن اطلاعاتی واقعی و موثق نسبت به تدوین برنامه خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اقدامات واحد استان اصفهان در زمینه مهارت گفت: ستاد استان اصفهان به عنوان دبیرخانه شورای مهارت استان مدتی است که با برگزاری جلسات و اقدامات عملیاتی وفاقی را میان ارگان های مرتبط در این زمینه در استان ایجاد نماید.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی اصفهان ادامه داد: اسناد راهبردی مراکز در جلساتی در ستاد استان بررسی و رییس مرکز جهت دفاع از آن حضور خواهد داشت و در ادامه بر اساس کلیه برنامه های دریافت شده یک سند تلفیقی آماده و به دفتر مرکزی دانشگاه ارسال خواهد شد.

229343

مطالب مرتبط