۸۳ درصد ارزهای دیجیتال که در ۲۰۱۸ به اوج رسیده بودند، همچنان ۹۰ درصد پایین‌تر از اوج هستند

داده‌های مساری (Messari) نشان می‌دهد که ۱۵۷ دارایی دیجیتال که در سال ۲۰۱۸ به اوج تاریخی خود رسیده بودند، همچنان ۹۰ درصد از قیمت آن زمانِ خود را از دست داده‌اند.

به گزارش سایت خبری پرسون از کوین تلگراف،‌ مساری در داده‌های خود عنوان می‌کند که ۸۳ درصد از ارزهای دیجیتالی که در ژانویه ۲۰۱۸ به اوج تاریخی خود رسیده بودند،‌ حداقل ۹۰ درصد از قیمت آن زمان خود پایین‌تر هستند.

مت کاستو (Matt Casto)، تحلیل‌گر سی‌ام‌تی دیجیتال (CMT Digital)،‌ در توییتی با اشاره به میانگین بازگشت سرمایه (ROI) دارایی‌های دیجیتالی که در سال ثبت اوج قیمت‌شان ذخیره شده‌اند، داده‌های مساری را منتشر کرد.

در این داده‌ها نام ۴۱۰ دارایی به چشم می‌خورد که در ۲۰۱۷ یا پس از آن اوج قیمت خود را ثبت کردند. به‌طور میانگین ۱۵۷ دارایی که اوج قیمت‌شان سال ۲۰۱۸ ثبت شده است، ۹۱.۷۱ درصد قیمت خود را از دست داده‌اند.

بهترین ارزهای سال ۲۰۱۷ از آن زمان به‌طور میانگین ۸۲ درصد ارزش خود را از دست داده‌اند. این میزان برای ارزهای بزرگ ۲۰۱۹ چیزی در حدود ۷۲ درصد است. بهترین ارزهای ۲۰۲۰ هم به‌طور میانگین ۵۳ درصد کاهش ارزش را تجربه کرده‌اند.

این داده‌ها را می‌توان مدرکی در راستای اثبات مفهوم «تغییر قیمت بزرگ» به حساب آورد. طبق این مفهوم، سرمایه‌ای که زمانی در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ وارد بلاک چین‌های لایه اول شده بود، حالا به‌سمت حوزه نوظهور امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) می‌رود.

این مفهوم استراتژی معاملاتی بسیاری است. از جمله این افراد می‌توان به وانگاریان (Wangarian)، مدیر دی‌هج (dHedge)، اشاره کرد. او در ارتباط با استراتژی خود می‌گوید:

قراردادهای خرید (لانگ) توکن‌هایی که از طریق ورود سرمایه ارزش مستقیم کسب کرده‌اند (DeFi) و قراردادهای فروش (شورت) سکه‌های بی‌ارزش لایه اول که هیچ ارزش این چنینی ندارند.

علیرغم عملکرد نه چندان مناسب بسیاری از آلت کوین‌های بازار به نسبت سال گذشته و در مقایسه با اوج‌های تاریخی خود، تعداد زیادی از آلت کوین‌های قدیمی از زمان سقوط بزرگ خود، افزایش قیمت قابل‌توجهی داشته‌اند.

قیمت کاردانو از زمان پنجشنبه سیاه (اسفند ۹۸) حدود ۱,۷۰۰ درصد رشد کرده است. قیمت زیلیکا و دکرد هم به‌ترتیب ۲,۶۷۰ و ۱۴,۱۳۰ درصد رشد کرده است.

منبع: ارز دیجیتال

229333