کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

پشت پرده استیضاح ترامپ/ حذف از عرصه سیاسی

ابعاد سیاسی استیضاح در کنگره می‌تواند برای ترامپ و طیف جمهوری‌خواه، آثار و تبعات خاص خود را داشته باشد. به نظر می‌رسد نانسی پلوسی، طیف دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا و اعضایی که به دنبال این موضوع هستند، تلاش می‌کنند که جایگاه سیاسی بازگشت‌پذیر احتمالی ترامپ را نیز زیر سوال ببرند و نشان دهند که ترامپ صلاحیت بازگشت به انتخابات ریاست جمهوری یا طرفداری از فردی را ندارد.

علیرضا محرابی کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص امنیتی شدن فضای آمریکا بیان داشت: در طول چند ماه گذشته در ایالات متحده آمریکا یک عدم تفاهم بسیار مهم و ساختاری بین گروه‌های جمعیتی مختلف در آمریکا مشاهده شد که در انتها با انتخاباتی که صورت گرفت بایدن رأی آورد.

محرابی در ادامه گفت: با توجه به روحیه خاصی که ترامپ دارد، تلاش می‌کند هواداران خود را تا آخرین لحظه در صحنه نگه دارد. ترامپ پس از انتخابات نیز تلاش می‌کند که همین گروه را با یک وضعیت رفتاری ویژه برای بهره‌برداری سیاسی خود آماده نگه دارد و اوضاع را تشدید کند. پیش آمدن موضوع کنگره اعلان و اخطاری جدی به ساختار سیاسی ـ امنیتی ایالات متحده آمریکا بود و نشان داد که این ساختار به شدت شکننده است.

این کارشناس مسائل بین الملل در خصوص استیضاح ترامپ تشریح کرد: طرح استیضاح در ایالات متحده آمریکا دیر پیگیری شد چرا که کنگره به ویژه اعضای سنا در تعطیلات به سر می‌بردند و تا یک روز قبل از تحلیف نیز به محل کار خود برنگشتند.

وی ادامه داد: ابعاد سیاسی استیضاح در کنگره می‌تواند برای ترامپ و طیف جمهوری‌خواه، آثار و تبعات خاص خود را داشته باشد. به نظر می‌رسد نانسی پلوسی، طیف دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا و اعضایی که به دنبال این موضوع هستند، تلاش می‌کنند که جایگاه سیاسی بازگشت‌پذیر احتمالی ترامپ را نیز زیر سوال ببرند و نشان دهند که ترامپ صلاحیت بازگشت به انتخابات ریاست جمهوری یا طرفداری از فردی را ندارد.

علیرضا محرابی در پایان خاطر نشان کرد: استیضاح نمی‌تواند پس از انجام مراسم تحلیف عملیاتی شود اما بار روانی لازم را دارد و تلاش نمایندگان دموکرات و کنگره بر این است که این بار روانی لازم را در فضای سیاسی آمریکا داشته باشند.

229256

مطالب مرتبط