رئیس اداره تحقیقات و توسعه صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگو با پرسون:

موشک‌های جدید ایران خط و نشانی برای دشمن

موشک‌های ذوالفقار جمهوری اسلامی ایران قابلیت‌های جدیدی را پیدا کرده است. موشک‌های ذوالفقار همان موشک‌هایی بودند که پایگاه عین الاسد را درهم کوبیدند و در حال حاضر با قابلیت‌های بیش‌تر، جدیدتر، متنوع‌تر و مهم‌تر از همه قابلیت عبور از سامانه‌های ضد موشکی آمریکایی که هم خودشان از آن بهره‌مند هستند و هم آن را به کشورهای منطقه فروخته‌اند اما سال گذشته نتوانستد هیچ اقدامی علیه موشک ما انجام دهند، رونمایی شدند و این نشان‌دهنده ارتقاء بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران است.

محمد عزیزی دلشاد رئیس اداره تحقیقات و توسعه صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص قدرت پهپادی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران شرایط ویژه‌ای در دنیا دارد و در دنیایی که فقط زبان اقتدار را خوب متوجه می‌شوند ما نیز باید قدرتمند باشیم.

عزیزی دلشاد در ادامه تصریح کرد: از مؤلفه‌های مهم قدرت ایران، قدرت نظامی و از بخش‌های برجسته این قدرت نظامی، قدرت پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران است که در رزمایش اخیر، جلوه خوب و افتخار آفرینی از توانمندی پرتاب همزمان تعداد انبوهی از موشک‌های سوخت جامد، اجرای عملیات مختلف رزمی و انتحاری با پهپادهای مختلف و پرواز جمعی پهبادها که متکی به هوش مصنوعی است را مشاهده نمودیم.

وی با اشاره به این‌که دشمنان ایران به خوبی سیلی اولی که سال گذشته دریافت کردند را حس کردند و متوجه شدند که نمی‌توانند هیچ اقدامی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دهند، عنوان کرد: در سال گذشته در اولین سیلی که در انتقام شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به آمریکایی‌ها زده شد آن‌ها نتوانستند هیچ واکنشی نشان بدهند. تقویت این موضوع یعنی تقویت بازدارندگی و در رزمایشی که امسال اجرا شد، مردم این قدرت جدید را در رسانه دیدند.

رئیس اداره تحقیقات و توسعه صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح در پایان خاطر نشان کرد: موشک‌های ذوالفقار جمهوری اسلامی ایران قابلیت‌های جدیدی را پیدا کرده است. موشک‌های ذوالفقار همان موشک‌هایی بودند که پایگاه عین الاسد را درهم کوبیدند و در حال حاضر با قابلیت‌های بیش‌تر، جدیدتر، متنوع‌تر و مهم‌تر از همه قابلیت عبور از سامانه‌های ضد موشکی آمریکایی که هم خودشان از آن بهره‌مند هستند و هم آن را به کشورهای منطقه فروخته‌اند اما سال گذشته نتوانستد هیچ اقدامی علیه موشک ما انجام دهند، رونمایی شدند و این نشان‌دهنده ارتقاء بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران است.

229253