مسئول اندیشکده مطالعات امریکا در گفتگو با پرسون؛

شاهد اعتراضات سراسری در امریکا خواهیم بود

مجتبی صمدی گفت: شاهد افول امریکا در عرصه های سیاسی، اقتصادی هستیم و مشکلات فراوانی گریبان گیر آمریکا می شود و اعتراضات سراسری را در پی خواهد داشت.

مجتبی صمدی مسئول اندیشکده مطالعات آمریکا در گفتگو با خبرنگار سیاسی سایت خبری پرسون در تبیین ادامه تحولات برجام، اظهار کرد: این توافق نامه از نکات مثبت و منفی برخوردار بود ولیکن نتوانست توقعات ما را در قبال مسائل اقتصادی، تجاری و... برآورده سازد.

مسئول اندیشکده مطالعات امریکا، بیان کرد: بدعهدی هایی از طرف آمریکایی ها در برجام صورت گرفت و نیازمند بازنگری است اما اینکه ایران چه برنامه ای دارد، همانطور که رهبر معظم انقلاب اشاره کردند شرایط بازگشت ما به برجام مشخص است؛ حالا اگر سیاست مدار یا کارشناسی، نظری بیان می دارد، بر اساس سیاست های کلی نظام نیست.

وی، ادامه داد: درصورتیکه تمام تحریم ها به یکباره لغو شود، حاضربه ادامه دوباره برجام بوده و مسیر مذاکره را در پیش بگیریم؛ لذا با توجه به زمان پایانی باقی مانده از دولت کنونی، در صورت اجرایی شدن، امری غیر ممکن است. کلیت و هدف جمهوری اسلامی نشان می دهد که بازگشت برجام نیازمند سیاست کلی است و به نظرم نمی توان بر این موضوع، حساب باز کرد.

دکتر صمدی در خصوص تحولات و افول امریکا، توضیح داد: آمریکا دچار بحران های اجتماعی، اقتصادی ، بیکاری و... شده است؛ علی الخصوص که شیوع بیماری کرونا نیز به این شرایط، دو چندان دامن زده است‌. عملا شاهد افول امریکا در عرصه های سیاسی، اقتصادی و.. هستیم و مشکلات فراوانی گریبان گیر آمریکا می شود و اعتراضات سراسری را در پی خواهد داشت.

گفتگو از ساراپیرانه

229251

مطالب مرتبط