فیاضی در گفت‌وگو با پرسون؛

رسانه‌ها در انتخابات 1400 باید مطالبات مردم را منعکس کنند

یک کارشناس رسانه گفت: رسانه‌ها در انتخابات 1400 باید مطالبات مردم را منعکس کنند و برنامه‌های آینده کاندیدها را به خوبی بررسی کنند. رسانه‌ها باید برنامه کاندیدها را درخصوص مسایل داخلی و خارجی کدگذاری کنند تا در صورت منتخب شدن کاندید این کدها را پیگیری کنند.

جلال فیاضی کارشناس رسانه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبری پرسون، در خصوص نقش رسانه‌ها در انتخابات 1400 با توجه به نارضاینی مردم از عملکرد دولت روحانی گفت: برای ارزیابی عملکرد دولت روحانی باید شرایط کلی این 8 سال را کامل بررسی کرد و عواملی چون برخورد ترامپ با برجام و اختلافات داخلی در کشور را باید در نظر گرفت. نمی توان تمام عملکردهای دولت دوازدهم را منفی ارزیابی کرد.

فیاضی بیان کرد: رسانه‌ها و جریان‌های سیاسی عملکرد دولت را باید منصفانه قضاوت کنند. در دهه اخیر کشور وارد جریان قطب‌بندی سیاسی شده است. این جریان سیاسی خارج از چهارچوب اهداف سیاسی انقلاب بودند و بیشتر گروه ها نگاه‌های سیاه و سفید دارند و تعداد کمی دیدگاه خاکستری دارند. به همین علت در آستانه انتخابات 1400 ارزیابی رسانه‌ها و گروه های سیاسی باید منصفانه باشد.

وی افزود: دولت آقای روحانی را باید با تمام شرایط جهانی و فشارهای درسطح بین‌المللی ارزیابی کنند. مهم ترین رسالت رسانه ها در مرحله اول ارزیابی منصفانه در عملکردها است. درمرحله دوم رسانه ها باید گذشته جریان های سیاسی و عملکرد آنها را در انتخابات 1400 به درستی نقد کنند.

این کارشناس رسانه گفت: زمان شعار دیگر گذشته است. رسانه ها در انتخابات 1400 باید مطالبات مردم را منعکس کنند و برنامه های آینده کاندیدها را به خوبی بررسی کنند. رسانه ها باید برنامه کاندیدها را درخصوص مسایل داخلی و خارجی کدگذاری کنند تا در صورت منتخب شدن کاندید این کدها را پیگیری کنند تا پاسخگو باشند.

فیاضی مطرح کرد: در حال حاضر در کشور حزب بالغی وجود ندارد و رقابت ها درچهارچوب رقابت افراد و گاهی باندها می باشد. باید این رقابت سیاسی مورد نقد و ارزیابی قرار گیرد و زمینه های ایجاد احزاب واقعی سیاسی که بلوغ لازم را داشته باشند و پاسخگو و دارای برنامه باشند، ایجاد شود.

این کارشناس رسانه در پایان گفت: امیدواریم انتخابات 1400 به اصلاح طلبان، اصول گرایان و اعتدال گرها خلاصه نشود. یعنی انتخابات از انحصار این 3 جریان خارج شود و وارد یک پروسه منطقی‌تر شود. چون این جریانات هیچ کدام در چهارچوب احزاب نیستند ولی به هرحال درمورد اینکه چه جریانی پشت جریان دیگری قرار می گیرد هنوز برای قضاوت زود و باید منتظرآینده بود.

229176