مسئول کارگروه مساجد ستاد دهه فجر فارس:

مسجد، هنوز یکی از پایگاه‌های انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام امیدی با تاکید بر اینکه مسجد یکی از پایگاه های مسلم انقلاب اسلامی، بوده است، گفت: شروع رفتار انقلابی، از مساجد شکل گرفت و از ان رو سنگر انقلاب باید جایگاه خود را حفظ کرده تا بتواند از کیان انقلاب و اسلام عزیز دفاع کند.

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، حجت الاسلام «حسین امیدی»، امروز (چهارشنبه 1 بهمن) در نخستین جلسه کارگروه مساجد ستاد دهه فجر استان فارس که در محل ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس برگزار شد، گفت: با توجه به فرصت محدود باید به دنبال کارهای کاربردی تر برویم.

مسئول کارگروه مساجد ستاد دهه فجر فارس با اشاره به اینکه به خاطر شیوع کرونا و مسائل بهداشتی به نحو سال های گذشته نمی توان فعالیت کرد و جشن مفصلی برای دهه فجر گرفت، اظهار کرد: با بهره گیری وافر از فضای مجازی می توان برنامه خوبی بگیریم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با تاکید بر اینکه مسجد یکی از پایگاه های مسلم انقلاب اسلامی، بوده است، اضافه کرد: شروع رفتار انقلابی، از مساجد شکل گرفت و از ان رو سنگر انقلاب باید جایگاه خود را حفظ کرده تا بتواند از کیان انقلاب و اسلام عزیز دفاع کند.

وی با یادآوری این مطلب که با داشتن و تربیت نیروهای متدین، رشد چشم گیر در مساجد را شاهد هستیم، تاکید کرد: در شیراز که نزدیک 500 باب مسجد و حسینیه وجود دارد که حدود 100 مسجد موفق عمل کرده اند که در حوزه های مختلف بوده است و برخی مساجد به صورت تخصصی ورود پیدا کردند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در سطح استان نزدیک به پنج هزار باب مسجد وجود دارد که در 37 شهرستان استان، مساجد فعالی وجود دارد، افزود: در بحث کانون های مساجد اعتقاد داریم اگر از بیش از یک هزار و 200 کانون فرهنگی هنری موجود، 30 نیروی موفق حاضر باشند، عدد قابل توجهی وجود خواهد داشت که با یک برنامه ریزی موفق می توان رشد موفقی را شاهد بود.

حجت الاسلام امیدی با اشاره به اینکه در بحث دهه فجر از برنامه‌های شاخص در طول سال می‌توان استفاده کرد که این برنامه‌ریزی می‌تواند نقش آفرینی کند و از ظرفیت نظیر کانون ها، پایگاه ها، امام جماعت و همه فعالان فعالیت کنند، اضافه کرد: یک مدل واحد باید تعریف شود تا با اجرای برنامه های واحد که با نظارت امور مساجد شکل می گیرد، بتوانیم تبلیغات موثر در فضای مجازی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه تقدیر از خانواده شهدای انقلاب هر مسجد و انتشار عکس های شهدای انقلاب مساجد، از مهمترین کارهایی است که می تواند شکل گیرد، افزود: سرکشی به خانواده معزز شهدا و ایثارگران یکی از فعالیت هایی است که می تواند در مساجد دنبال شود.

حجت الاسلام امیدی با اشاره به اینکه رفع شبهاتی که پیرامون انقلاب وجود دارد در دستور کار قرار باشد، افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا، می توان نشریه الکترونیک پیرامون مساجد و انقلاب برای انتشار در شبکه مجازی را ایجاد کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس با اشاره به اینکه 70 موکب با همکاری شهرداری توسط کانون ها و پایگاه ها در دهه فاطمیه ایجاد شد، تاکید کرد: تکریم ائمه جماعت یا افراد شاخص در دستور کار باشد و ایجاد نمایشگاه بر اساس پروتکل های بهداشتی در اطراف حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) هم می توان در نظر گرفت.

خاطر نشان می شود، در ادامه اعضای کارگروه به ابراز نظرات و پیشنهادات خود پیرامون کارهای کارگروه مساجد ستاد دهه فجر فارس پرداختند.

229161

مطالب مرتبط